Aplicația pentru noul buletin electronic poate fi descărcată de luni, 9 iunie. Cum își pot face românii propriul card de identitate cu cip

Noul buletin electronic este disponibil mult mai ușor acum prin intermediul aplicației dedicate. Ce informații pot fi consultate

Jun 9, 2025 - 17:30
 0  0
Aplicația pentru noul buletin electronic poate fi descărcată de luni, 9 iunie. Cum își pot face românii propriul card de identitate cu cip

Aplicația pentru noul buletin electronic poate fi descărcată de luni, 9 iunie, după cum a anunțat Ministerul Afacerilor Interne. Aceasta poate fi accesată direct de pe portalul de servicii al MAI.

Aplicația pentru noul buletin electronic poate fi descărcată de luni, 9 iunie

Potrivit autorităților, aplicația poate fi descărcată la adresa de AICI, pe o singură stație de lucru tip PC sau laptop. Pe HUB-ul de servicii electronice al MAI a fost publicat și un ghid de utilizare a aplicaţiei dedicate cărţii electronice de identitate.

Această aplicație permite utilizatorilor înregistrați vizualizarea informaţiilor personale înscrise pe CEI, inclusiv domiciliul/adresa de reședință. Se va vedea și autentificarea în sistemele informatice, precum şi semnarea electronică a documentelor folosind semnătura electronică înscrisă în cipul încorporat. Documentele semnate cu certificatul pentru semnătură electronică au aceeași valoare ca documentele semnate olograf.

De asemenea, aplicația permite atât vizualizarea informațiilor înscrise în certificatele digitale emise de MAI și stocate pe CEI, cât și resetarea PIN-urilor de autentificare și de semnare, în cazul în care utilizatorul a uitat codul.

Cum poate fi accesată noua aplicație de orice român

Pentru a utiliza cartea electronică de identitate este nevoie, pe lângă aplicația dedicată, și de un cititor de carduri, de preferat integrat în laptop, tastatura PC sau conectat extern.

Reprezentanții MAI au mai transmis că se lucrează la o aplicație care le permite posesorilor de CEI să vizualizeze informațiile direct de pe telefon. Acest serviciu electronic fiind prevăzut în cadrul proiectului D4eID – Digitalizare pentru promovarea cărţii de identitate, finanţat prin PNRR, cu termen de finalizare luna mai 2026.

Din 10 iunie va fi disponibil și un alt serviciu tot prin intermediul HUB-ul de servicii electronice. Acesta se referă la atestarea domiciliului/reședinței. Utilizatorii vor putea obţine online, prin intermediul HUB-ului, un certificat care atestă adresa de domiciliu/reşedinţă, semnat electronic cu certificat calificat de către Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor pe care îl vor putea transmite pe email oricărei persoane juridice sau fizice interesate.

O primă versiune a acestui serviciu permite obţinerea unui certificat în limba română. Ulterior va fi disponibilă o versiune multilingvă pentru a putea fi folosit de români în alte ţări din Uniunea Europeană, fiind semnat cu un certificat calificat recunoscut la nivelul UE.

Card de identitate cu cip și înainte de 14 ani

O noutate a programului eliberării buletinelor electronice este că și copiii sub 14 ani pot avea o astfel de carte de identitate. Părinții pot depune o solicitare de eliberare a CEI încă de la nașterea copilului. Este de menționat faptul că eliberarea acesteia nu este obligatorie până la vârsta de 14 ani, iar procesul de solicitare a CEI este unul dificil.

„Chiar la ieșirea din maternitate, părinții, copilul poate fi prezentat de părinți și pentru emiterea unui act de identitate electronic. Cea mai importantă funcție e cea a documentului de călătorie. Vor putea să călătorească cu părinții în statele membre ale UE și în acele țări terțe care recunosc ca document de călătorie actul de identitate emis de statul român”, a declarat directorul general al Direcției Generale de Evidența Populației, Cătălin Giulescu.

Valabilitatea documentului electronic este de doi ani pentru copiii între 0 și 2 ani și de 4 ani pentru cei între 2 și 14 ani. Taxa de eliberare a acestui document este de 67 de lei.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow