Cât costă o Dacia 1300 utilizată de miliția din perioada comunistă. Un astfel de model a fost scos la vânzare, iar prețul e unui complet neașteptat.
O Dacia 1300, mașină folosită de poliție în perioada comunistă, a fost scoasă la vânzare în Germania. Câți bani cere proprietarul?
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/05/dacia-1300.jpg?#)
Un pasionat din Germania a scos la vânzare, cu câteva săptămâni în urmă, o Dacia 1300, fabricată în urmă cu aproape 50 de ani în uzina Dacia din Mioveni. Ce sumă a cerut.
O Dacia 1300 folosită de miliție se vinde în Germania
Un pasionat de mașini vintage, din Germania, a scos la vânzare o Dacia 1300 folosită de Miliția din România pentru aproape 14 ani, până în decembrie 1989. Colecționarul, care locuiește în Villingen-Schwenningen din Baden-Württemberg, a intrat în posesia sa câțiva ani mai târziu, când a cumpărat-o de la un bucureștean.
„Este o mașină de poliție originală și care a aparținut unui polițist adevărat din România. Este o mașină vintage din România cu istorie“, a dezvăluit actualul proprietar despre mașină.
Vehiculul este scos la vânzare pentru 4.900 de euro, are un motor pe benzină de 54 de cai-putere și un rulaj de 28.000 de kilometri. Astfel, pasionații se vor grăbi să o achiziționeze.
Mașina a fost fabricată la Mioveni
Dacia 1300 este una dintre cele mai populare mașini din țara noastră, fiind fabricată la uzina de la Mioveni-Argeș în 1969, în aceeași perioadă cu Dacia 1100, notează adevarul.ro.
Lansarea comercială a primelor modele R12 fabricate în România sub denumirea Dacia 1300 a reprezentat punctul culminant al anului 1969 în industria auto românească.
Modelul a generat un interes uriaș, iar numeroși români au fost nevoiți să aștepte mai bine de șase luni până să primească mult așteptata mașină. Ba mai mult, a avut succes în mai multe țări din Europa de Est, unde a fost exportată începând din 1971.
Fiind considerat un model fiabil și ieftin, s-a vândut chiar și în țări din America de Sud și Africa. Modelele Dacia 1300 break și 1302 au fost exportate în mii de unități în țări precum Polonia, Egipt, Algeria, Cehoslovacia, Columbia sau Republica Democrată Germană.
Timp de aproape 35 de ani, la uzina din Mioveni au ieșit de pe linia de asamblare peste 1,9 milioane de unități din gama 1300 și versiunile sale ulterioare, inclusiv clasicul model 1310. Producția s-a încheiat oficial în iulie 2004, marcând sfârșitul unei ere.
Care este reacția ta?






