Colosul care deține Lidl și Kaufland dă o nouă lovitură puternică pe piața de retail din România. Vrea să cumpere cel mai cunoscut supermarket românesc

Schimbări de ”trupe” pe piața de retail din România: gigantul care controlează Lidl și Kaufland are în plan să achiziționeze cel mai cunoscut supermarket românesc.

Jun 28, 2025 - 10:00
 0  2
Colosul care deține Lidl și Kaufland dă o nouă lovitură puternică pe piața de retail din România. Vrea să cumpere cel mai cunoscut supermarket românesc

Cel mai cunoscut supermarket românesc ar putea deveni, în curând, parte din ”conglomeratul” de retail al colosului internațional care deține Lidl și Kaufland.

Proprietarul Lidl și Kaufland țintește pachetul majoritar de acțiuni de la cel mai cunoscut supermarket românesc

O mișcare uriașă se pregătește pe piața comercială din România. Nemții de la Schwarz, proprietarii cunoscutelor supermarketuri Lidl şi Kaufland, care au afaceri anuale de aproape 180 de miliarde de euro, au în plan să preia 70% din businessul retailerului român La Cocoş.

Această informație a fost confirmată chiar de fondatorul afacerii autohtone, antreprenorul Iulian Nica. Dacă tranzacția se va definitiva, românul păstrează restul de 30% din acționariatul La Cocoș.

”La Cocoş va deveni parte a Grupului Schwarz. Prin această asociere se reconfirmă valoarea modelului La Cocoş, care are un potenţial real de creştere. Le mulţumesc investitorilor actuali pentru încrederea şi sprijinul acordat, dar şi pentru faptul că predau acest model de business în cele mai bune mâini.

Împreună cu echipa noastră actuală şi viitoare vom putea continua să construim durabil, având sprijinul Grupului Schwarz, pentru a păstra identitatea brandului La Cocoş şi pentru a amplasa sigla autentic românească pe toate magazinele care se vor deschide, atât în România, cât şi în Europa”, spune Iulian Nica, conform Ziarul Financiar.

La Cocoş va deveni al patrulea pilon strategic al nemților, alături de Lidl, Kaufland şi Schwarz Produktion

Nemții de la Schwarz au fost impresionați de modul de a face afaceri și de cifrele celor de la La Cocoș. ”Compania La Cocoș a dezvoltat un model de afaceri impresionant și are un potențial de creștere semnificativ.

Prin schimbul de cunoștințe și experiență, dorim să învățăm unii de la alții și să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, a transmis și Christian Groh, Președintele Consiliului de Administrație, Schwarz Corporate Solutions.

Vorbind despre această tranzacţie cu colosul german, patronul La Cocoș a spus că nu este o simplă preluare, ci un parteneriat strategic menit să extindă şi să consolideze conceptul La Cocoş, transformându-l într-un reper internaţional în cadrul Grupului Schwarz. ”Astfel, La Cocoş va avea şansa să devină al patrulea pilon strategic, alături de Lidl, Kaufland şi Schwarz Produktion”, punctează Nica.

La Cocoș, supermarket cunoscut pentru politica prețurilor mici

Lanțul La Cocoș a luat ființă în anul 2014 la Ploiești, la ideea antreprenorului Iulian Nica. De-a lungul anilor, La Cocoș s-a remarcat pentru politica prețurilor mici. În plus, a introdus conceptul cu trei niveluri de preț, în funcție de cantitatea achiziționată.

La ora actuală, clienții din țară pot achiziționat produse de la La Cocoș în patru magazine. Două sunt în Ploiești, unul în București și unul în Brașov. În 2024, retailerul român a avut vânzări de peste 1 miliard de lei. Stricat după cifra de afaceri, La Cocoş este cea mai puternică reţea locală din comerţul alimentar.

E important de punctat că mai este un pas important până la tranzacția de mai sus. Preluarea La Cocoș de Schwarz este sub rezerva sub rezerva aprobărilor uzuale ale autorităților. Vorbim inclusiv de Consiliul Concurenţei din România.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow