Construcția teribilă solicitată de Nicolae Ceaușescu în care s-au investit 1.000.000.000 de dolari. Reducea cu mai bine de 100 km distanța dintre București și Sibiu și trenurile circulau cu 120 km/h. Era plin de viaducte și tuneluri pe traseu

Construcția măreață în care Nicolae Ceaușescu a investit 1.000.000.000 de dolari. Ce s-a ales în prezent de proiectul ambițios al dictatorului.

Jun 21, 2025 - 18:30
 0  0
Construcția teribilă solicitată de Nicolae Ceaușescu în care s-au investit 1.000.000.000 de dolari. Reducea cu mai bine de 100 km distanța dintre București și Sibiu și trenurile circulau cu 120 km/h. Era plin de viaducte și tuneluri pe traseu

Construcția în care Nicolae Ceaușescu a investit 1.000.000.000 de dolari. Proiectul ambițios avea să fie un pas uriaș pentru infrastructura feroviară. Ce s-a ales, de fapt, de el.

Proiectul ambițios propus de Nicolae Ceaușescu, care avea să revoluționeze transportul feroviar

În perioada comunismului, multe dintre proiectele lui Nicolae Ceaușescu au prins contur. Unele dintre ele au fost finalizate până în 1989, alte au primit doar promisiuni că vor fi gata, la un moment dat. În această categorie intră și una dintre cele mai ambițioase construcții inițiate de tovarășul Ceaușescu.

Calea ferată Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea, căci despre ea este vorba, a fost unul dintre proiectele în care Nicolae Ceaușescu a investit 1.000.000.000 de dolari. Suma a fost una colosală, dar, din păcate, construcția nu a fost finalizată complet.

Lucrările la calea ferată Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea au fost gata în proporție de 90% înainte de 1989. După căderea comunismului, au fost făcute multe planuri de continuare a construcției din stadiul în care a fost lăsată. Planurile au fost date uitării, iar în 1992, alunecările de teren și-au pus amprenta asupra podețelor și teresamentelor căii ferate.

10 ani au durat construcțiile la calea ferată Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea. Aceasta are o lungime de 41 de kilometri și a fost proiectată pentru a uni Valea Argeșului de Valea Oltului. Pentru infrastructura feroviară, acest tronson reprezenta un pas înainte. Construcția propusă de Nicolae Ceaușescu avea să scurteze distanța dintre București și Arad cu 100 de kilometri și pe cea dintre Sibiu și București cu 117 kilometri.

Calea ferată Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea nu este finalizată complet nici în prezent

Inițial, calea ferată a fost construită cu linie simplă, prevăzută cu semnalizare mecanică. În ciuda faptului că lucrurile nu au fost finalizate, calea ferată Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea a fost inaugurată la finalului anului 1989 și tot atunci a apărut și în Mersul Trenurilor.

Pe calea ferată Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea nu au circulat niciodată trenuri de călători sau de marfă. Cu excepția trenurilor de probă, acel tronson nu a fost niciodată folosit. După 1990, lucrările la calea ferată Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea au cam bătut pasul pe loc, iar în 2004, șinele au fost demontate, iar tronsonul a fost dezafectat. Deși noul proiect trebuia să fie gata în 2008, lucrările au fost din nou întrerupte.

În 2011, Agenția pentru Protecția Mediu a propus un raport de modifcare al tronsonului căii ferate Vâlcele – Râmnicu-Vâlcea. Noul traseu urma să evite halta Sâmnic, ceea ce înseamnă că era necesară înființarea unei halte noi în apropiere de tunelul Gibei. Din rațiuni economice, CFR a respins noua variantă de traseu.

După ani întregi de așteptare, în 2016, tronsonul a fost inclus în Master Planul General de Transport al României. Potrivit planului, acest tronson început pe vremea lui Nicolae Ceaușescu ar trebui să fie gata în totalitate până în 2026. Investiția pentru finalizarea sa se ridică la 365.8 milioane de euro.

Din păcate, se pare că nici 2026 nu va fi anul de grație pentru acest tronson. În vara lui 2019, stadiul lucrărilor era de 3%.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow