Cum pot fi evitate, de fapt, radarele. Totul este perfect legal și mulți șoferi au început să aplice deja

O întâmplare neobișnuită atrage atenția asupra metodelor prin care pot fi evitate radarele. Șoferii nu pot fi sancționați.

Apr 19, 2025 - 15:00
 0  1
Cum pot fi evitate, de fapt, radarele. Totul este perfect legal și mulți șoferi au început să aplice deja

Un incident neobișnuit atrage atenția șoferilor care se întreabă cum pot fi evitate radarele atunci când se află la volanul mașinii. Legislația nu prevede sancțiuni din partea autorităților în astfel de cazuri.

Cum pot fi evitate radarele. Incidentul care atrage atenția asupra acestei metode

Situația a avut loc în Rottweil, Germania, unde un șofer și-a parcat rulota într-un loc amenajat în acest sens, dar unde se afla și un radar mobil. Astfel, bărbatul a blocat funcționarea aparatului de măsurare a vitezei, potrivit Știri Diapora, care citează presa din Germania.

Dispozitivul amplasat de autorități a devenit inutil, având în vedere că nu mai putea înregistra conducătorii auto care circulau cu viteză peste limita admisă. Șoferul care și-a parcat rulota în zona respectivă nu a putut fi sancționat, parcarea fiind legală.

Locul de parcare era destinat acestor vehicule, iar rulota a fost luată de șofer în termen legal de 24 de ore. Prin urmare, bărbatul nu a încălcat regulile și nu avea cum să fie sancționat de autorități. În general, radarele mobile sunt amplasate în locuri unde vizibilitatea nu este afectată de vehiculele parcate.

Cazul este catalogat drept un „exemplu de șmecherie germană”

Potrivit sursei citate, polițiștii germani au declarat că și-au dat seama că în acest caz a fost vorba despre o eroare de calcul în alegerea amplasamentului. Incidentul a fost catalogat drept o situație atipică și un „exemplu de șmecherie germană”, conform presei locale.

Întâmplarea atrage atenția asupra metodelor legale prin care pot fi evitate, de fapt, radarele în țările europene, inclusiv în România. Legislația privind amplasarea aparatelor de măsurare a vitezei diferă de la un stat la altul.

Cele mai multe țări utilizează atât radare fixe, dar și mobile. În România, de la 1 martie funcționează sistemul de radare e-SIGUR. Prin intermediul acestuia, șoferii care nu respectă regulile de circulație pot fi trași la răspundere pe baza imaginilor surprinse de camerele mobile. Aceștia pot primi amenda acasă, fără să fie opriți de oamenii legii în trafic.

 

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow