Cum știe pompa de combustibil să se oprească atunci când rezervorul este plin. Ce spun specialiștii
De unde știe pompa de combustibil să pună stop în momentul în care rezervorul este încărcat. Explicația vine de la experți.
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/03/masina-la-o-pompa-de-alimentare.jpg?#)
Toți șoferii care merg la benzinărie în mod constant trebuie neapărat să afle cum știe pompa de combustibil să se oprească atunci când rezervorul este plin. În felul acesta benzina sau motorina nu curg pe lângă. Ce spun specialiștii despre acest sistem.
De unde știe pompa de combustibil să pună stop când rezervorul este încărcat
Cu siguranță, fiecare conducător auto care a făcut plinul la mașină a remarcat faptul că pompa de combustibil pune stop la momentul oportun. Aceasta se oprește în clipa în care rezervorul este încărcat complet.
Specialiștii au explicat care este motivul pentru care se întâmplă acest lucru, indiferent de mărimea rezervorului sau a tipului de pompă. Totul este cât se poate de simplu, de fapt, fiind vorba de un sistem ușor.
Mai exact, experții susțin că pompele funcționează pe efectul Venturi. Dispozitivul detectează schimbările de presiune și flux ale benzinei sau motorinei. Acesta ”simte” umplerea rezervorului prin faptul că aerul din interior este aspirat de pistolul pompei printr-un canal.
Pistolul de alimentare are un orificiu mic aflat lângă vârful său, conectat la un tub foarte subțire. Acesta are rolul de a crea un efect de vid prin intermediul fluxului de combustibil care curge. În clipa în care fluxul de aer este întrerupt, vacuumul creat acționează mecanismul de protecție.
Prin urmare, pomparea combustibilului în rezervor se întrerupe. Oprirea automată este realizată de schimbarea de presiune, care declanșează un mecanism intern care eliberează un arc. Acesta oprește instant alimentarea.
Cine a inventat, de fapt, efectul Venturi
Sistemul Venturi a fost descoperit de un fizician din Italia, în anul 1797, relatează shtiu.ro. Giovanni Battista Venturi (1746-1822) este cel care a inventat efectul care reduce presiunea care rezultă atunci când un fluid curge printr-o secțiune îngustă (sau strangulație) a unei țevi.
Relația dintre presiune și viteză permite funcționarea precisă și fiabilă a sistemului de oprire automată. Acest lucru este valabil indiferent de dimensiunea rezervorului de la mașină sau tipul pompei de alimentare din stațiile din România.
Care este reacția ta?






