De ce s-a prăbușit, de fapt, avionul Air India. Eroarea care a dus la tragedia aviatică și la moartea a 260 de oameni

Un raport preliminar al tragediei aeriene din India arată de ce s-a prăbușit, de fapt, avionul Air India. Care a fost eroare depistată la bord.

Jul 12, 2025 - 19:30
 0  0
De ce s-a prăbușit, de fapt, avionul Air India. Eroarea care a dus la tragedia aviatică și la moartea a 260 de oameni

Un raport preliminar dat publicității recent și citat de presa internațională arată de ce s-a prăbușit, de fapt, avionul Air India. Ce s-a întâmplat la scurt timp după decolare

Detalii terifiante în cazul tragediei din India: eroarea care a dus la prăbușirea avionului și la moartea a 260 de oameni

Avionul Boeing 787 al companiei Air India s-a prăbușit pe 12 iunie în Ahmedabad, un oraș din nord-vestul Indiei. Evenimentul aviatic a provocat 260 de morți. Zborul 171 al Air India, companie deținută de Tata Group, s-a prăbușit la ora locală 13:39. S-a întâmplat la mai puțin de un minut după decolarea către aeroportul Gatwick din Londra, potrivit Autorității aviației civile indiene.

În această lună care a trecut de la tragedie, în spațiul public s-au vehiculat fel și fel de scenarii privind cauza prăbușirii aeronavei. Cele mai concludente informații au venit însă sâmbătă, 12 iulie.

Dintr-un raport preliminar al anchetatorilor indieni reiese că accidentul fatal al companiei Air India, soldat cu 260 de morți a fost cauzat de o întrerupere în alimentarea cu combustibil a motoarelor avionului Air India. S-a întâmplat asta la scurt timp după decolare.

Toate întrerupătoarele de alimentare cu combustibil de la motoarele avionului care s-a prăbușit pe 12 iunie au trecut în poziția ”oprit”. Raportul arată că Boeingul atinsese o viteză maximă de 180 de noduri (333 km/h) în timpul decolării.

În acel moment, întrerupătoarele de alimentare cu combustibil au trecut rapid din poziția „run” (deschis) în poziţia „cutoff” (oprit) pentru primul motor şi apoi pentru al doilea o secundă mai târziu.

E foarte important de spus că acest raport nu precizează dacă comutatoarele de control au fost acționate de o persoană sau în alt mod, notează CNN.

Ce au discutat cei doi piloți în legătură cu această întrerupere în alimentarea cu combustibil a motoarelor

Raportul indienilor prezintă și o înregistrare a conversațiilor din cabină. La un moment dat, un pilot îl întreabă pe celălalt de ce a întrerupt alimentarea cu combustibil. Acesta răspunde că nu a făcut asta.

În înregistrarea vocii din cabină, se aude cum unul dintre piloți îl întreabă pe celălalt de ce a întrerupt alimentarea. Celălalt pilot a răspuns că nu a făcut-o”, se arată în raport.

Pe un Boeing 787, comutatoarele de oprire a combustibilului se află între scaunele celor doi piloți, imediat în spatele manetelor de accelerație ale avionului. Acestea sunt protejate pe laterale de o bară metalică și au un mecanism de blocare conceput pentru a preveni întreruperea accidentală.

Când comutatoarele de control al combustibilului sunt mutate de la CUTOFF la RUN în timp ce aeronava este în zbor, controlul dual al motorului cu autoritate deplină al fiecărui motor gestionează automat o secvență de reaprindere și recuperare a tracțiunii de aprindere și introducere a combustibilului”, se arată în raport.

De notat că, la câteva secunde după ce motoarele au avut o tentativă de reaprindere, un pilot a strigat ”Mayday, Mayday, Mayday”. Controlorul a cerut indicativul avionului, dar nu a primit niciun răspuns. Doar a privit avionul prăbușindu-se în depărtare.

Acest raport publicat de Biroul indian de investigare a accidentelor aeriene (AAIB) din India, nu trage nicio concluzie şi nu atribuie nicio responsabilitate. Este prezentată doar cauza tragediei.

În continuare, modul în care întrerupătoarele de oprire a alimentării cu combustibil pentru cele două motoare au trecut din poziția „RUN” în poziția „CUTOFF” va fi stabilit după finalizarea investigației. Air India a anunțat că a primit raportul și a declarat că va continua să coopereze cu autoritățile în cadrul anchetei.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow