Fabrica în care Nicolae Ceaușescu a investit un miliard de dolari. Dictatorul și-a dorit să pună bazele unui proiect dedicat exclusiv tinerilor

Proiectul dedicat tinerilor în care Nicolae Ceaușescu a crezut cu tărie. Pentru materializarea lui, dictatorul au bătut palma cu francezii.

Jun 22, 2025 - 15:30
 0  0
Fabrica în care Nicolae Ceaușescu a investit un miliard de dolari. Dictatorul și-a dorit să pună bazele unui proiect dedicat exclusiv tinerilor

Nicolae Ceaușescu a avut multe idei în care a investit sume colosale de bani pentru perioada respectivă. La un moment dat, dictatorul și-a dorit un proiect care să fie numai pentru tineri, iar pentru ca acesta să prindă contur, a investit un miliard de dolari.

Nicolae Ceaușescu, proiect măreț dedicat tinerilor

În perioada în care s-a aflat la conducerea țării, Nicolae Ceaușescu a dat ordin să se execute multe dintre ideile sale. O parte din proiectele dictatorului sunt funcționale și astăzi, în timp ce altele au fost date uitării.

La un moment dat, Nicolae Ceaușescu a pus binele tinerilor pe primul loc, așa că a venit cu ideea de a fabrica o mașină destinată lor sau familiilor cu doi copii. Oltcitul, căci despre el este vorba, a fost visul automobilistic al lui Nicolae Ceaușescu.

Pentru ca această idee să prindă contur, dictatorul a investit un miliard de dolari. Viitoarea fabrică avea să se ridice la Craiova, pe un teren de 114 hectare, situat la ”Calu mort”. Aici, urma să ia naștere modelul Oltcit de mic litraj, ideal pentru tinerii și familiile aflate la început de drum.

Ce înțelegere a făcut statul român cu francezii de la Citroen

Ideea lui Nicolae Ceaușescu a fost una foarte bună, iar potențialul ei a fost intuit de francezii de la Citroen. Citroen era în pragul unei crize din cauza concurenței directe din partea Peugeot, așa că a venit cu o propunere către Nicolae Ceaușescu.

Citroen a bătut palma cu statul român pentru fabrica de la Craiova. În urma înțelegerii dintre cele două entități, Citroen a primit 36% din acțiuni. În continuare, majoritar a rămas statul român, acesta deținând 64% din acțiuni.

După ce au căzut de acord, francezii de la Citroen au oferit instalațiile și piesele necesare mașinii care urma să fie asamblată la Craiova. De asemenea, tot Citroen a pus la dispoziție și specialiștii care să realizeze proiectul.

În schimbul celor oferite, Citroen a primit blocurile din cartierul Sărari, din Craiova. Francezii și statul român au căzut de acord ca mașina asamblată la Craiova să fie vândută sub două denumiri. Și anume, Oltcit în România și Citroen Axel în Europa de Est.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow