Modelul de la Dacia care ar putea revoluționa piața auto din Europa. Ce planuri are producătorul auto
Acesta este modelul de la Dacia care poate revoluționa piața auto din Europa. Planurile pe care producătorul le are pentru următorii ani.
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/05/dacia-modele-anunt.jpg?#)
În următorii ani, va apărea modelul de la Dacia care ar putea să revoluționeze piața automobilelor din Europa. Producătorul auto a dezvăluit planurile sale.
Modelul Dacia care va face furori pe piața auto europeană
În a doua jumătate a lui 2025, în cadrul unui eveniment pregătit de Renault Group, Dacia va anunța planurile pentru următorii cinci ani. Până atunci, există câteva informații disponibile în legătură cu viitoarele modele pregătite de producătorul de la Mioveni.
În următorii ani vor fi lansate, în mare parte, modele de mașini electrice. Pentru a-și dezvolta și înnoi gama în anii următori, producătorul va urma două direcții importante. În continuare, interesul este pentru segmentul C, dar se va concentra și pe electrificarea pe bandă rulantă.
“Vom continua așa, pentru că în segmentul mare (n.r. segmentul C) sunt alte forme de caroserie care ne sunt accesibile și veți vedea cum venim cu noi caroserii în acest segment mare”, a declarat Denis Le Vot, CEO Dacia, în cadrul unui podcast realizat de Autocar din Marea Britanie, notează profit.ro.
De asemenea, Le Vot a mai spus că “a venit timpul ca Dacia să-și electrifice gama”, în direcția mobilității accesibile și, totodată, foarte accesibilă. În 2027, va fi lansată noua generație Sandero, dar și viitorul automobil din segment A, care va înlocui modelul Spring.
“Sandero va avea definitivate caracteristicile tehnice și de design în acest an”, a mai transmis șeful Dacia. Spring va beneficia de reducerile de costuri generate de echipa tehnică a Renault din China. Este o colaborare între Ampere și specialiști chinezi, care vor dezvolta, în același timp, și viitorul Renault Twingo.
Schimbări și pentru modelul Bigster
În planurile de dezvoltare pe care le are, Dacia are mai multe argumente. Unul dintre ele este și creșterea foarte mare a prețurilor din ultimii zece ani. Le Vot a mai spus că Bigster atrage și clienți care, anterior, au mai deținut un SUV compact.
“Acum cinci – șase ani vindeam 300.000 de mașini și aveam un grad de loialitate de 70%. Acum vindem 700.000 de mașini și avem același grad de loialitate. Avem cei mai loiali clienți, dar, și mai important, câștigăm clienți în fiecare zi.
În Marea Britanie, 90% dintre clienți vin de la alte mărci mai clasice din piață și cumpără versiunea cea mai scumpă, hibrid”, a mai explicat Le Vot. Despre Bigster, acesta a spus că “marchează un punct de cotitură pentru istoria Dacia”.
“Da, este ceva nou, dar rămâne un adevăr pentru ceea ce suntem. Reflectă puternic valorile noastre și dă peste cap segmentul C-SUV, oferind cumpărătorilor de mașini mari, de familie, o mașină robustă, bine echipată, cu mare valoare pentru prețul plătit, pe care au căutat-o mult timp”, a transmis Denis Le Vot în mediul online.
În ultimii doi ani, Dacia a lansat noile SUV-uri Duster și Bigster. Pentru acest an, compania pregătește lansarea facelift-urilor Sandero – Jogger – Logan. Vor fi disponibile noi motorizări mild-hybrid, care includ și cutie automată și tracțiune 4×4. Acestea vor fi introduse pe unele dintre modele, începând cu Bigster.
Noile modele compacte, derivate din Bigster, ar putea fi anunțate în 2026. În 2027, va fi lansat noul model electric de segment A și va fi lansată noua generație Sandero. Aceasta ar putea primi, în 2028, propulsia electrică. După 2030, ar putea apărea și un SUV Duster electric. Nu este nimic stabilit în legătură cu un posibil SUV subcompact, mai mare decât Stepway și mai mic decât Duster.
Care este reacția ta?






