Noutatea de pe WhatsApp care nu îi va încânta pe utilizatori. Configurația aplicației se schimbă total
O noutate pe aplicația de mesagerie WhatsApp nu îi va încânta deloc pe utilizatori. Și configurația aplicației se schimbă total
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/06/high-angle-friends-holding-smartphones-scaled.jpg?#)
Noutatea de pe WhatsApp care nu îi va încânta pe utilizatori. Schimbarea a fost anunțată de Meta, compania care a preluat în 2014 aplicația de mesagerie folosită de miliarde de oameni la nivel mondial.
Noutatea de pe WhatsApp care nu îi va încânta pe utilizatori
Platforma de mesagerie WhatsApp a anunțat luni, 16 iunie, introducerea unor noi spații publicitare pe aplicație. Pe celelalte aplicații deținute de Meta publicitatea există, cum ar fi Facebook sau Instagram. WhatsApp a rămas, însă, genul de aplicație lipsit aproape în totalitate de anunțuri publicitare. Preferată pentru ușurința cu care se pot transmite mesajele și fișierele foto, audio și video, WhatsApp s-a menținut în topurile aplicațiilor de mesagerie de la nivel global.
Până acum, singurele forme de publicitate de pe aplicație constau în mesaje promoționale trimise prin intermediul WhatsApp Business. Acest lucru se făcea, însă, doar către persoanele care și-au dat acordul să primească astfel de informări promoționale. Nu se știe, până la acest moment, când vor fi introduse reclamele pe WhatsApp.
Compania a anunțat că noile spații publicitare vor apărea doar în secțiunea „Noutăți”, accesată zilnic de peste 1,5 miliarde de utilizatori din lume. Această secțiune grupează zona „Stare” și „Canale”. Alte noutăți se referă și la abonamente plătite către anumite Canale, promovarea acestora în directorul de descoperire și reclame integrate în Stare. Mai exact, va fi similar zonei de Stories de pe Instagram.
„Vorbim de ani de zile despre intenţia noastră de a crea o activitate care să nu întrerupă conversaţiile personale şi credem că fila Noutăţi este locul potrivit pentru aceste noi instrumente”, a anunţat compania.
Cum și unde vor apărea reclamele
Nikila Srinivasan, vicepreşedinte la Meta, a ținut să specifice faptul că nicio conversație nu va fi întreruptă de aceste reclame. Mai mult, cine dorește poate dezactiva funcția de apariție a reclamelor din zona de „Setări” a aplicației WhatsApp.
„Vreau să fiu foarte clară: mesajele dumneavoastră personale, apelurile şi actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end. Aceasta înseamnă că nimeni, nici măcar noi, nu le poate vedea sau asculta. Nu vor fi niciodată folosite pentru publicitate”, a afirmat Nikila Srinivasan într-o conferință de presă.
Compania a mai transmis că s-a angajat să nu vândă sau distribuie niciodată numere de telefon cu agenții de publicitate. De asemenea, a dat asigurări că informațiile din mesageria personală, apelurile sau grupurile nu vor fi accesate sau utilizate pentru direcționarea reclamelor. Aceste anunțuri publicitare se vor baza exclusiv pe date de bază, printre care locația aproximativă, limba în care este utilizat dispozitivul pe care este instalată aplicația și activitatea serviciului de mesagerie.
Care este reacția ta?






