O nouă fabrică ar putea apărea în România. Afacerea autohtonă care caută să se extindă

O nouă fabrică s-ar putea deschide în țara noastră. Există deja o unitate de producție în Târgu Mureș, însă nu mai poate fi acoperită cererea

Jun 12, 2025 - 12:00
 0  0
O nouă fabrică ar putea apărea în România. Afacerea autohtonă care caută să se extindă

Grupul farmaceutic Ropharma are în plan să deschidă o nouă unitate de producție în România. Deși există deja o fabrică în Târgu Mureș, omul de afaceri Mihai Miron pregătește o investiție de 4-5 milioane de euro.

O nouă fabrică în România

Ropharma, companie controlată de omul de afaceri Mihai Miron, se pregătește să deschidă o nouă unitate de producție. La momentul actual, există două fabrici de medicamente și suplimente alimentare: Aesculap în Târgu Mureș și Eurofarmaco în Chișinău.

„Trebuie să extindem fa­bri­ca de medicamente pen­tru a menţine rit­mul“, a declarat Mihai Miron. Site-ul de producție din țara noastră nu mai poate acoperi cererea, astfel că se planifică o investiție într-o nouă facilitate, estimată între 4 și 5 milioane de euro conform zf.ro.

„La Aesculap suntem într-o locaţie mică. Pentru a dezvolta produse viitoare şi pentru a menţine ritmul de cerere al produselor proprii, trebuie să ne desfăşurăm activitatea într-o capacitate nouă, mult mai mare decât cea actuală“, a spus pentru ZF antreprenorul Mihai Miron, care controlează grupul Ropharma.

Astfel, noua fabrică va fi tot la Târgu Mureș, pentru a putea păstra forța de muncă din actuala unitate. Producătorul din Târgu-Mureş a rapor­tat aproape 21 mil. lei cifră de afaceri în 2024, după o creştere de 18%. Şi profitul aproape s-a triplat până la 1,9 mil. lei, iar numărul de angajaţi este de 50 de persoane, mai relatează sursa menționată.

Când vine vorba de investiții, Ropharma a făcut câteva schimbări în anul 2024. Atunci, s-a investit în modernizarea unităților de producție existente, și s-a extins infrastructura logistică, potrivit forbes.ro.

Astfel, compania a investit în digitalizarea operațiunilor din rețeaua de farmacii și în dezvoltarea de noi produse, în special din categoria OTC (medicamente care se pot elibera fără prescripție medicală) și din categoria suplimentelor, mai arată publicația citată.

Pentru anul acesta, strategia companiei vizează consolidarea poziției în retailul farmaceutic și creșterea exporturilor prin intermediul subsidiarelor de producție.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow