Pericol la metroul bucureștean. Un zid s-a prăbușit la Piața Sudului din cauza infiltrațiilor de apă
Un zid s-a prăbușit la stația de metrou Piața Sudului din cauza infiltrațiilor de apă. S-a întâmplat în urma ploilor din această săptămână
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/06/zid-prabusit-inundatie-metrou.jpg?#)
Pericol la metroul bucureștean, după ce un zid s-a prăbușit la Piața Sudului din cauza infiltrațiilor de apă. Mai multe incidente au avut loc în Capitală ca urmare a ploilor masive de luni.
Pericol la metroul bucureștean
Un incident grav a avut loc la stația de metrou Piața Sudului, unde un zid s-a prăbușit din cauza infiltrațiilor de apă. S-a întâmplat pe Magistrala 2 Tudor Arghezi–Pipera. Un zid de susținere s-a prăbușit sub peron, însă nu au urmat probleme mai grave care să afecteze circulația sau pasagerii.
Un alt incident grav, care avea potențial periculos în ceea ce privește siguranța transportului, s-a întâmplat la stația Dristor 2, pe Magistrala 1, unde apa s-a infiltrat masiv în rețeaua de metrou. Ploaia a ajuns să curgă ca o adevărată cascadă peste a treia șină, fix cea care furnizează curentul electric trenurilor. Umezeala a făcut ca izolatorii să cedeze și să ia foc, după cum a transmis clubferoviar.ro.
Apele au afectat inclusiv Depoul Berceni. Imaginile din interior arată cum s-a adunat o cantitate importantă de apă. Evacuarea acumulării a fost o intervenție de lungă durată, iar angajații metroului s-au chinuit timp îndelungat să curețe zona.
Acuzațiile sindicaliștilor după ploile abundente
Sindicaliștii susțin că aceste incidente au loc din cauza investițiilor inexistente, a subfinanțărilor și a lucrărilor oprite din evoluție.
„De 15 ani de zile, de când metroul este subfinanțat, tot amânăm de la an la an tot felul de lucrări extrem de necesare”, susține Marian Artimon, președintele Sindicatului Liber Metrou.
El a mai menționat că blocurile de BCA care alcătuiau zidul prăbușit datează din anul 1983. Adică exact din perioada în care stația de metrou a fost construită. Astfel, vechimea și nerecondiționarea și lipsa securizării stâlpilor de susținere și a zidurilor aferente au dus la prăbușire. Magistrala 2 a fost dată în folosință pentru călători în 1986, pe segmentul Piața Unirii 2 – Depoul IMGB, cunoscut astăzi sub numele de stația Berceni.
Care este reacția ta?






