Poliţia dă amănunte despre sistemul de radare e-Sigur, amplasate deja pe A1, A2 si DN2. Când vor fi introduse pe toate şoselele importante din ţară

Poliția Română, noi detalii despre radarele fixe din sistemul e-Sigur, amplasate deja pe A1, A2 și DN2. Când vor fi introduse pe toate șoselele importante de la noi.

Jan 7, 2025 - 16:30
 0  1
Poliţia dă amănunte despre sistemul de radare e-Sigur, amplasate deja pe A1, A2 si DN2. Când vor fi introduse pe toate şoselele importante din ţară

Monitorizarea traficului rutier cu radarele fixe din sistemul e-Sigur a început deja pe A1, A2 şi DN 2, în judeţul Vrancea, potrivit unui anunț făcut de directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, comisarul şef de poliţie Bogdan Oproiu.

Poliția Română, noi detalii despre radarele fixe din sistemul e-Sigur

”Aş vrea să reamintim faptul că, începând cu 1 ianuarie 2025, a fost operaţionalizat sistemul de monitorizare a traficului rutier e-Sigur, sistem care presupune supravegherea drumurilor naţionale sau a drumurilor cu risc rutier de la nivelul României, supraveghere prin intermediul dispozitivelor radar.

Vorbim despre dispozitive radar tip pistol, care vor fi montate pe trepied. Ele vor putea fi observate pe marginea drumului, vor fi la vedere, vor funcţiona într-un mod automat, ceea ce presupune înregistrarea tuturor vehiculelor care depăşesc limita de viteză”, a declarat, marţi, Bogdan Oproiu.

Directorul adjunct al Direcţiei Rutiere a afirmat că momentan noul sistem de radare fixe este operațional pe A1, A2 şi pe DN 2, în judeţul Vrancea, însă treptat va fi introdus în toată țara.

”În această perioadă ne aflăm într-o etapă de debut a sistemului e-Sigur, fapt pentru care îl putem întâlni momentan doar pe autostrada A1, tronsonul Bucureşti-Piteşti, Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa şi pe DN 2 pe raza judeţului Vrancea, iar etapizat acest sistem va fi implementat la nivelul întregii ţări”, a mai spus reprezentantul IGPR.

Potrivit lui, scopul principal al sistemului ”este acela de a asigura o fluenţă a traficului rutier şi de a ne îndeplini ţinta de ţară, respectiv reducerea cu 50% a mortalităţii până în anul 2030”

Cum funcționează sistemul e-Sigur

Totodată, comisarul şef de poliţie a explicat cum funcționează acest sistem și cum vor fi sancționați șoferii prinși pe picior greșit.

”Procesul de implementare a acestui sistem e-Sigur va fi următorul: după încheierea activităţii, poliţistul rutier va descărca toate datele ce au fost înregistrate de către aparatul radar, iar colegii care se află în Centrul de management al traficului vor proceda la prelucrarea datelor, vor identifica proprietarii autovehiculelor care au fost depistate circulând cu viteză, îi vor notifica, proprietarii autovehiculelor au obligaţia de a comunica Poliţiei Rutiere datele conducătorului auto, după ce poliţiştii rutieri primesc aceste date vor întocmi direct procesul verbal faţă de şofer pe care îl vor transmite către domiciliul acestuia”, a transmis Bogdan Oproiu.

”Vor fi amplasate în fiecare zi în zonele cu risc rutier”

Mai mult, el a ținut să precizeze faptul că aceste dispozitive radar pe trepied vor fi întâlnite exclusiv în zonele cu risc rutier, unde au loc frecvent accidente rutiere grave.

”Aţi adus în discuţie Autostrada 1 Bucureşti-Piteşti. Pe această arteră avem mai multe zone cu risc rutier, astfel că astăzi dispozitivul radar va putea fi observat într-o zonă cu risc rutier, mâine în altă zonă astfel încât etapizat să atingem toate zonele.

Vor fi amplasate în fiecare zi în zonele cu risc rutier astfel încât etapizat să putem atinge toate zonele cu risc rutier din România în toată ţara. Pentru acest proiect, acest sistem e-Sigur, avem pregătite 700 de dispozitive radar de tip pistol, care vor putea fi observate treptat pe marginea drumului public, alături de un echipaj de Poliţie Rutieră, bineînţeles”, a conchis Bogdan Oproiu.

 

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow