Se dă drumul unei noi căi ferate în România. După ani de întârziere, se va putea circula și prin acest tunel
Asociația Pro Infrastructură anunță că se va da drumul unei noi căi ferate în România. Când se va putea circula prin acest tunel?
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/04/tunelul-batuta.jpg?#)
Asociația Pro Infrastructură anunță că se va da drumul unei noi căi ferate în România, urmând ca lucrările la tunelul Bătuța să fie finalizate în câteva săptămâni. Însă, reconstrucția s-a realizat cu o întârziere de patru ani și jumătate.
Asociația Pro Infrastructură: Primul tren va trece prin tunelul Bătuța în câteva săptămâni
Tunelul de cale ferată Bătuța, parte a proiectului de modernizare a tronsonului feroviar Simeria-Km 614, va deschis circulației feroviare. Potrivit reprezentanților asociației, primul tren ar urma să treacă pe aici în câteva săptămâni, având în vedere stadiul proiectului.
„În sfârşit vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de vreo 13 kilometri dintre Bârzava şi Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul din cele patru tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria şi KM 614”, se arată într-o postare publicată pe Facebook de Asociația Pro Infrastructura.
Experții atrag atenția că la început se va circula cu o viteză redusă, în special pe poduri, urmând să fie mărită după ce va fi atins tonajul de stabilizare dinamică și după efectuarea ultimului buraj.
„Așa s-a întâmplat în zona Conop unde, într-un răspuns emis către noi în august 2024, CFR SA ne-a confirmat că viteza crește de la 70 km/h la 120 km/h după atingerea tonajului de stabilizare dinamică (etapă realizată doar prin circulația trenurilor) și efectuarea ultimului buraj”, amintesc specialiștii.
Când ar urma să fie atinsă viteza maximă între Bârzava și Vărădia
Stabilizarea dinamică pe podurile peste Mureș nu ar putea fi realizată cu un utilaj specializat, fiind posibilă doar prin circulație, așa cum arată o reglementare din caietul de sarcini. Asociația Pro Infrastructură amintește că CFR preconiza că viteza de 160 km/h va fi atinsă, la Conop, în aprilie 2025.
Acest lucru se va întâmpla, cel mai probabil, după ce vor fi finalizate testele la instalația de semnalizare. „Astfel, procedurile similare vor împinge cel mai devreme în 2026 atingerea vitezei maxime de 160 km/h pe toată distanța dintre Bârzava și Vărădia filmată din dronă.
Recepția, inclusiv a sistemului de semnalizare/centralizare ERTMS, probabil că va mai dura, spre 6 ani de întârziere. Sunt înfiorătoare aceste tergiversări ale blocajelor de pe infrastructura feroviară despre care vă relatăm de ani de zile, timp în care călătorii sunt alungați de pe calea ferată”, atrag atenția reprezentanții asociației.
Care este reacția ta?






