Se schimbă metrourile în București. Magistrala pe care vor circula garnituri noi
Autoritățile lucrează pentru o nouă schimbare importantă în București, care vizează o anumită magistrală. Când se vor schimba trenurile
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/04/hepta5465233-scaled.jpg?#)
Urmează să fie achiziționate 12 trenuri noi pentru o numită magistrală. Investiția se ridică la un miliar de lei și implică înlocuirea celor vechi, care și-au depășit cu mult durata de funcționare normală.
Trenuri noi pe o importantă magistrală din Capitală
Urmează ca autoritățile să achiziționeze 12 trenuri noi pentru Magistrala 4 Gara de Nord – Străulești. Acestea vor înlocui vechile garnituri Astra IVA, care au o vechime de 39 de ani, adică de două ori mai mare decât durata lor de funcționare normală.
„Numărul de defecte la nivel de flotă, cât și la nivel de tren este în creștere la vehiculele tip IVA, față de celelalte tipuri de vehicule, care sunt în scădere”, susțin autoritățile, potrivit profit.ro.
Valorea totală a proiectului de investiții este prevăzută la puțin peste un miliard de lei, iar durata de execuție este de 4 ani. În primul an se va achita 300 de milioane de lei, iar la finalul contractului restul de 700 de milioane de lei.
Astfel, Ministerul Transporturilor plănuiește să aducă noi 12 trenuri electrice de metrou, care au o capacitate de 1.200 de călători și o viteză maximă de 80 km/h.
Acestea ar urma să circule la un interval de cinci minute și asta ar însemna că sunt necesare nouă trenuri în circulație. De asemenea, se adaugă alte trei trenuri de rezervă, pentru a asigura operațiunile zilnice de mentenanță, conform Buletin de București.
De asemenea, este nevoie de lucrări pentru sistemul de automatizare și control în cazul Magistralei 4. Toate acestea sunt de generație veche. În același timp, proiectul menționeză că se va realiza odată cu construcția Magistralei 6, 1 Mai – Tokio – Aeroportul Henri Coandă.
„Astfel, ținând seama de faptul că cele două Magistrale vor funcționa împreună, cu un tronson comun între stațiile Gara de Nord și 1 Mai, este necesară armonizarea și compatibilizarea instalațiilor, urmărindu-se astfel înlocuirea celui existent pe Magistrala 4 concomitent cu instalarea pe Magistrala 6”, arată autoritățile.
Care este reacția ta?






