Subiectele la matematică de la Evaluarea Națională 2025 au fost mai grele ca anul trecut. Profesorii explică unde s-ar fi putut încurca elevii
Profesorii de matematică vorbesc despre subiectele de la Evaluarea Națională 2025. Aceștia afirmă că elevii s-au confruntat cu exerciții ceva mai dificile în acest an
Profesorii de matematică au luat la puricat subiectele de la Evaluarea Națională, din acest an. Aceștia spun că au fost mai dificile decât în 2024, însă algebra le-ar fi pus cele mai mari probleme elevilor.
Cât de grele au fost subiectele la matematică la Evaluarea Națională 2025
Profesoara de matematică Felicia Zamfirescu a parcurs subiectele pe care elevii de clasa a VIII-a le-au avut de rezolvat la Evaluarea Națională 2025. Aceasta susține că, pe partea de geometrie, răspunsurile grilă puteau fi intuite, însă au existat și probleme mai grele. De asemenea, la algebră au fost adăugate detalii ce îngreunau puțin munca elevilor, însă profesoara vede acest lucru ca fiind unul bun.
„S-a mers pe același model, ceea ce era și corect. Dacă ai fost atent, mai ales la geometrie, multe răspunsuri puteau fi intuite, mă refer la subiectele grilă. La algebră, la primul subiect, au mai adăugat câte ceva pentru ca răspunsurile să nu mai fie atât de ușoare.
Per total, față de anul trecut de exemplu, cred că anul acesta subiectele au fost ceva mai dificile. Au introdus corpurile rotunde, dar, în mare, s-a mers pe problemele clasice, triunghi echilateral, dreptunghic, teorema unghiului de 30 grade. S-a mers pe același set de probleme. Dar, per total, subiectele au fost ceva mai dificile.
Ce a fost mai greu a fost la algebră, la subiectul III, dar chiar și problema cu procente de la subiectul I ar putea să pună unele probleme. La exercițiul cu funcții, subpunctul b a fost, din nou, mai dificil decât în anii anteriori.
Geometria s-a păstrat în aceleași principii, dar foarte multe calcule față de alți ani. Dacă anterior rezultatul era unul intuitiv, acum era nevoie de multe calcule. Problemele au fost mai complexe, dar poate și acest lucru aduce un beneficiu, selecția se face mai ușor când avem și exerciții ceva mai grele. Când ai subiecte foarte ușoare, diferențierea nu prea există și poate nici selecția făcută nu este una corectă”, a declarat Felicia Zamfirescu pentru FANATIK.
Aceasta consideră că este un lucru bun că subiectele au fost mai grele. În acest mod se poate observa cine a învățat și cine nu. Totuși, per total, ea afirmă că examenul a fost mai greu decât în anul precedent.
Cel mai bine este ca subiectele să fie ceva mai grele pentru a vedea mai clar cine a învățat, cine a muncit mai mult, și cred că anii în care subiectele sunt ceva mai grele sunt cei mai benefici, fiecare reușește să-și găsească locul la liceul unde se potrivește cel mai mult. Per total, toate subiectele, de la I la III, au fost mai dificile ca anul trecut, dar sper ca asta să ajute elevii să ajungă le liceele unde se vor descurca cel mai bine”, a mai declarat profesoara pentru FANATIK.
În ce punct vor fi diferențiați elevii
Profesoara Felicia Zamfirescu susține că important a fost subiectul al treilea, acolo unde elevii se vor diferenția prin modul de rezolvare. De asemenea, exista un risc mai mare ca elevii să-și piardă atenția și să se încurce în calcule.
„Diferențele se vor face la subiectul III. La acest subiect te puteai încurca cam la toate cerințele. Elevii au avut de calculat cam la toate, unde se puteau încurca, și toate cerințele de la punctele b au fost destul de dificile. Iar dacă nu se încurcau la calcule, poate nu toți au văzut soluțiile. Acest subiect a fost mai greu decât anul trecut și trebuia abordat cu atenție din toate punctele de vedere, adică și teorie și calcule”, a mai adăugat Felicia Zamfirescu pentru FANATIK.
Unde au fost strecurate cele mai multe capcane
În continuare, profesoara de matematică ne-a vorbit și despre capcane. Aceasta menționează că ele au fost strecurate tot în subiectul al treilea, iar pentru a lua o notă mare ar fi fost nevoie de mai multă muncă.
„Cam tot subiectul III a prezentat probleme. Toate cerințele de la punctele b puteau prezenta capcane, depinde cât de buni au fost elevii. Acest subiect cred că a pus probleme reale celor mai mulți elevi. De data aceasta trebuia să te fi pregătit ceva mai serios, trebuia să fii muncit mai mult pentru o notă mare. Și apoi trebuia să gândești mai mult aceste subiecte, trebuia să le întorci puțin, nu au mai fost atât de evidente ca în alți ani.
Au schimbat un pic modul în care au dat, dar sper ca cei care s-au pregătit serios să aibă note mari. Oricum, au fost și multe subiecte clasice, care în mod sigur s-au lucrat la clasă. Pentru o notă de 6-7 nu cred că ar trebui să existe probleme atât de mari”, a mai spus profesoara Felicia Zamfirescu pentru FANATIK.
Care este reacția ta?