Un nou drum de mare viteză în România. Va face legătura cu sudul litoralului si costă un miliard de euro
Un nou drum de mare viteză va fi construit în România și va duce spre litoral. Când va fi gata investiția de un miliard de euro
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/01/drum-mare-viteza-litoral-autostrada-litoralului.jpg?#)
Un nou drum de mare viteză va fi construit în România și va duce spre stațiuni de pe litoral. Este așteptat de milioane de români. Prima etapă pentru acest proiect a fost făcută recent.
Un nou drum de mare viteză spre litoral
Mai exact, 11 companii au depus oferte, la finalul anului trecut, pentru a construi „Autostrada Litoralului”, drumul care va face legătura între Capitală – Constanța și sudul litoralului.
Investiția va costa peste un miliard de euro, fiind asigurată prin programul operațional de transport 2021-2027. Alternativa Techirghiol va avea o lungime de 30,59 kilometri.
„Au fost depuse 11 oferte pentru construcția Alternativei Techirghiol. Acest drum de mare viteză va fi construit la profil de autostradă și prevede proiectarea și execuția în termen de 48 de luni”, a transmis Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, pentru Observator News.
Noul drum de mare viteză va scăpa șoferii de aglomerația întâlnită, în special vara, la ieșirea de pe Autostrada A4. De obicei, traficul de coșmar începe din Agigea și ține până la ieșirea din stațiunea Eforie Sud.
Astfel, turiștii care vin spre stațiuni ajung să stea peste o oră în trafic, pe un drum care ar trebui parcurs în câteva minute. Noul drum va traversa Techirghiol, Eforie, comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August.
Când ar urma să fie gata proiectul
Anunțul privind apariția Alternativei Techirghiol a fost făcut de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, în februarie 2024. Deși inițial s-a transmis că drumul va fi gata în 2027, inaugurarea a fost amânată.
Autostrada Litoralului ar urma să fie gata peste patru ani, în 2029. „Noi cerem să se urgenteze. Pentru că ne vom întâlni încă 2-3 ani de acelaşi blocaj pe autostradă, de acelaşi blocaj de la podul de la Agigea şi inclusiv de intrarea la Eforie Nord”, a transmis Nicolae Bucovală, președinte Federaţia Patronatelor din Turism, potrivit sursei citate.
Potrivit proiectului, pe traseu vor fi construite trei poduri: peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, peste DJ 391 şi Valea Cârlighioi și altul pe DN38. De asemenea, vor exista mai multe noduri rutiere, spații de servicii și parcări.
Care este reacția ta?






