Un nou drum de mare viteză se construiește în România. Este așteptat de milioane de români

Se construiește un nou drum de mare viteză în țara noastră. Proiectul este așteptat de ani de zile de milioane de români.

Dec 24, 2024 - 20:00
 0  1
Un nou drum de mare viteză se construiește în România. Este așteptat de milioane de români

Vești bune pentru șoferi. Litoralul românesc va avea în sfârșit un drum de mare viteză, care va permite evitarea în totalitate a traversării mai multor localități.

Un nou drum de mare viteză se construiește în România

Este vorba despre Alternativa Techirghiol, cunoscută și sub numele de “Autostrada Litoralului”, care va avea o lungime de 30,59 kilometri și pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat încă din luna iunie licitația privind proiectarea și execuția sa.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți, 24 decembrie, că au fost depuse nu mai puțin de 11 oferte pentru construirea drumului de mare viteză, care va permite evitarea în totalitate a traversării localităților Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August.

Sorin Grindeanu a subliniat că valoarea totală a contractului este de 4,36 miliarde lei (fără TVA) și prevede ca proiectarea și execuția lucrărilor să fie finalizate în termen de 48 de luni.

”Au fost depuse 11 oferte pentru construcția Alternativei Techirghiol (30,59 km). Contractul, în valoare de 4,36 miliarde lei (fără TVA), prevede proiectarea și execuția acestui nou drum de mare viteză în termen de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție)!”, a scris Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Noul drum de mare viteză va fi construit la profil de autostradă

Șeful de la Transporturi a menționat că Alternativa Techirghiol pornește din nodul Cumpăna (Autostrada de Centură a Municipiului Constanța) și continuă până în zona localității 23 August.

”Noul drum de mare viteză, construit la profil de autostradă, va permite evitarea în totalitate a traversării localităților Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August”, a mai spus Grindeanu.

Potrivit ministrului social-democrat, pe traseul Alternativei Techirghiol vor fi construite inclusiv:

– un pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră (330 m);
– un pod peste DJ 391 și Valea Cârlighioi ( 253,20 m);
– un pod pe DN38 (253,90 m);
– Nod rutier Cumpăna;
– Nod Rutier între Alternativa Techirghiol și Drumul de legatură cu DN 39A;
– Nod Rutier cu DN38;
– Nod Rutier în zona localității 23 August;
– Nod rutier (conexiune) între Alternativa Techirghiol și DN 39;
– patru Spații de servicii;
– doua parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructura necesară amplasării a minimum 8 stații de încărcare rapidă pentru autoturismele electrice.

Mai mult, Sorin Grindeanu a ținut să precizeze faptul că finanțarea contractului este asigurată prin Programul Operațional Transport (PT) 2021-2027.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow