Banca Transilvania, avertisment de maximă importanță pentru clienți. Riscă să rămână fără bani în cont din cauza acestui lucru banal
Vine un nou avertisment de la cea mai mare bancă din țară, Banca Transilvania, pentru milioane de clienți. De ce trebuie să se ferească pentru a nu pierde banii din cont.
Reprezentanții Banca Transilvania (BT) au transmis recent un avertisment de maximă importanță pentru toți clienți din țară. Aceștia riscă să rămână fără bani în cont din cauza acestui lucru banal.
Ai cont și card la Banca Transilvania? Avertisment major pentru toți clienții
În ultimii ani, Banca Transilvania s-a dezvoltat într-un ritm accelerat pe piața internă. În total, peste 65.000 companii noi și 530.000 de persoane fizice au ales să lucreze cu BT numai în 2024.
Instituția financiară are în prezent aproape 4,6 milioane de clienți. Din acest total, 4,1 milioane sunt retail și peste 480.000 sunt companii. Pentru toți clienții săi, BT transmite acum un avertisment de maxim importanță.
Infractorii online nu pierd deloc vremea și încearcă periodic să sustragă bani de la cetățenii simpli. Banca Transilvania avertizează asupra unei noi serii de amenințări care îi vizează pe clienții din Romania.
S-a semnalat în ultima perioadă o creștere alarmantă a tentativelor de frauda prin telefon, SMS, e-mail sau pe cele mai importante rețele de socializare (Facebook, Instagram etc).
Cum acționează infractorii online: sună oamenii și se dau angajați ai Băncii Transilvania
Pentru a fi cât mai credibili, hackerii sună la persoanele care au cont și card la Banca Transilvania și se prezintă ca angajați ai băncii. Apoi, după ce au intrat în contact cu victima, ei invocă aprobarea unui credit pentru a obține date sensibile sau pentru a convinge victimele să vireze bani în conturi controlate de ei.
Conform unui comunicat al instituției bancare, astfel de practici devin tot mai sofisticate și răspândite. Ele amenință siguranța financiară a utilizatorilor. Aceștia pot pierde rapid banii din cont.
Cum trebuie să acționați în momentul în care sunteți în situația de a fi sunați de astfel de persoane. Banca Transilvania spune că niciodată nu trebuie furnizate date personale sau date de logare în aplicațiile de banking.
FOARTE IMPORTANT! ”Banca Transilvania nu cere niciodată informații de acces în urma unui apel sau mesaj nesolicitat și nu solicită transferul unei sume de bani sau a unui comision într-un alt cont, nici măcar dacă victima pretinde că are deja un credit sau un card de credit aprobat”.
Alte mesaje de care trebuie să vă feriți pentru a nu cădea în plasa infractorilor online
Pe site-ul oficial, Banca Transilvania mai descrie și alte tipuri de fraudă și recomandă măsuri simple de prevenire. Astfel, în unele cazuri, clienții sunt ademeniți cu anumite reduceri.
”Prea bune pentru a fi adevărate”, ele sunt însoțite de linkuri sau site-uri suspecte. Cetățenii sunt îndemnați să verifice întotdeauna legitimitatea magazinelor online și să evite oferte ce par nerealiste.
Apoi, o altă formă de înșelătorie constă în promisiunile de investiții miraculoase. Astfel de mesaje care garantează câștiguri rapide și fără risc solicită descărcarea de aplicații necunoscute sau transferuri de bani în conturi străine.
Cei de la Banca Transilvania spun clar că nu există câștiguri sigure fără risc și recomandă consultarea autorităților de reglementare financiare înainte de orice decizie.
Care este reacția ta?