Care ar fi cauza prăbușirii avionului din India! ”Mă mir că au avut timp să strige Mayday!” Un fost pilot explică cum s-ar fi produs tragedia

Accidentul aviatic din India ridică numeroase semne de întrebare. Un fost pilot, pe baza primelor informații, vine cu noi ipoteze legat de ce ar fi putut duce la prăbușire.

Jun 12, 2025 - 17:30
 0  0
Care ar fi cauza prăbușirii avionului din India! ”Mă mir că au avut timp să strige Mayday!” Un fost pilot explică cum s-ar fi produs tragedia

Ce a dus la tragedia aviatică din India? Fostul pilot militar Nicu Fălcoi analizează, în lipsa concluziilor oficiale, câteva dintre cele mai probabile cauze. În lipsa datelor din cutia neagră, scenariile sunt încă în faza de ipoteze, dar unele indicii pot contura o imagine a accidentului.

Defecțiune gravă la pilotul automat sau motoare oprite simultan – scenariile luate în calcul de Nicu Fălcoi

În exclusivitate pentru FANATIK, fostul pilot Nicu Fălcoi a analizat, în baza experienței sale, posibilele scenarii care ar putea explica prăbușirea avionului din India. Deși ancheta oficială este în desfășurare, specialistul a tras un semnal de alarmă și a vorbit despre cele mai plauzibile cauze care ar fi putut duce la tragedie.

„Fără să am toate informațiile, referitor la prăbușirea avionului din India pot spune că, posibilele cauze ar fi: defecțiuni la motoare, dar ar fi trebuit să fie ambele în același timp sau o defecțiune foarte gravă a pilotului automat.

Avioanele moderne de pasageri zboară aproape în totalitate pe pilot automat. Piloții din cabină mai mult supraveghează zborul avionului, de regulă, apăsând niște butoane și dând comenzi pilotului automat, care intervine în toate manevrele pe care le execută un avion. Singurele momente în care pilotul este cu mâna pe manșă, deși și asta se poate face în mod automat, este la decolare și la aterizare., a dezvăluit Nicu Fălcoi, fost pilot MiG.

Defecțiune gravă a pilotului automat și lupta cu pilotul uman, la decolare, în centrul tragediei aviatică din India

Expertul în aviație militară a oferit detalii esențiale despre circumstanțele în care s-ar fi produs accidentul aviatic, subliniind complexitatea situației și dificultatea de a trage concluzii rapide. Acesta explică faptul că incidentul s-a produs la o distanță foarte mică de pistă, chiar în faza de decolare, ceea ce indică un posibil conflict tehnic complex între pilotul automat și pilotul uman, care ar fi putut contribui decisiv la prăbușirea avionului.

„Acum, acest incident s-a întâmplat chiar la decolare, la o foarte mică distanță de pistă. Asta confirmând, cumva, cum am spus, o defecțiune foarte gravă a pilotului automat și o luptă a pilotului uman cu pilotul automat care a dus la acest accident.

Ori oprirea, dar e destul de puțin probabilă oprirea ambelor motoare în același timp, pentru că ele sunt făcute astfel încât chiar dacă se defectează unul dintre motoare, avionul poate continua să zboare. Să rămână în aer, să nu se prăbușească. Neavând niciun fel de alte informații, mi-e foarte greu să fac supoziții fără să greșesc grav.

Singura modalitate de a afla cu exactitate ce s-a întâmplat acolo este abia după ce se va înființa comisia de anchetă obligatorie în astfel de cazuri, când se va recupera așa-numita cutie neagră, înregistratorul de bord, și de acolo să se citească. Acolo vor fi mult mai multe informații.”, a mai precizat pilot retras din activitate.

„E posibil să fi intrat într-un stol de păsări și să se fi oprit ambele motoare”

Expertul în aviație Nicu Fălcoi, cu mii de ore de zbor la activ, ridică ipoteza că prăbușirea avionului s-ar fi produs din cauza unui stol de păsări care ar fi blocat ambele motoare simultan. El subliniază că transmiterea mesajului „Mayday” către turnul de control indică faptul că echipajul a identificat problema, însă nu a reușit să o gestioneze. În ceea ce privește o posibilă eroare umană, expertul consideră această variantă mai puțin probabilă, având în vedere că pilotul a reușit să transmită semnalul de urgență.

În concluzie, Nicu Fălcoi consideră că cele mai plauzibile cauze sunt o defecțiune gravă a pilotului automat sau o problemă tehnică apărută după intrarea în stolul de păsări.

„Poate a trecut printr-un stol de păsări. Și asta este posibil. Și atunci se pot opri ambele motoare în același timp. Transmiterea mesajului către turnul de control înseamnă că echipajul a observat defecțiunea, posibil a fost o defecțiune la bord, dar n-au putut să o rezolve, n-au putut să o controleze.

Fiind chiar în decolare, nici altitudinea nu era foarte mare. Atunci timpul de reacție nu a fost foarte mare. Asta înseamnă că s-a prăbușit foarte rapid. Eu chiar mă mir că a avut timp să transmită un „Mayday”. O posibilă o eroare umană? Mai puțin probabil. Atât timp cât pilotul a apucat să transmită un „Mayday”, mă cam îndoiesc.

În concluzie, la o primă vedere cred că poate fi o posibilă defecțiune a pilotului automat. O posibilă întrerupere în comenzi. E posibil să fi intrat într-un stol de păsări și să se fi oprit ambele motoare. Deci cam astea ar putea fi variantele.”, Nicu Fălcoi, om cu mii de ore de zbor.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow