Ce se întâmplă cu contractele la energie electrică. Toți românii trebuie să știe ultima decizie. Se aplică la PPC (fostul Enel), Hidroelectrica, Engie, EON, Electrica și Premier Energy
Peste doar două săptămâni, contractele la energie electrică a milioane de români vor suferi schimbări radicale. Decizia ANRE care se aplică la toți marii furnizori.
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/06/contractele-energie-electrica-premier-energy-eon-engie-hidroelectrica-ppc.jpg?#)
Anunț major privind contractele la energie electrică pentru milioane de furnizori casnici și industriali din România. Decizia ANRE care se aplică la PPC (fostul Enel), Hidroelectrica, Engie, EON, Electrica și Premier Energy.
Ce obligații li s-au impus marilor furnizorii de curent din țară de către ANRE. Modificări privind contractele la energie electrică
În doar două săptămâni, schema de plafonare a prețurilor la energie electrică în România va expira. Se va întâmpla asta concomitent cu oprirea ajutorului guvernamental și liberalizarea completă a pieței.
Milioane de români se întreabă acum ce se întâmplă cu contractele lor la energie electrică. Toți aceștia trebuie să știe ultima decizie pe care au impus-o cei de la Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Instituția din domeniul energetic a emis recent un ordin foarte important. Acesta obliga toți furnizorii de energie electrică să le transmită propriilor clienți, până la mijlocul lui iunie, mai multe informații.
Încă de la finalul lunii mai, Comitetul de Reglementare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a adoptat Ordinul nr. 17/2025 pentru stabilirea unor măsuri de informare a clienților finali de energie electrică.
Acestea au rolul de a crește gradul de informare a consumatorilor, în vederea unei tranziții clare și echitabile la încheierea, începând cu data de 1 iulie 2025, a schemei de sprijin instituită prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6/2025.
Ce informații au trebuit să furnizeze clienților cei de la PPC, Hidroelectrica, Engie, EON, Electrica și Premier Energy
Până pe 10 iunie, toți românii care au contract cu un furnizor de energie electrică ar fi trebuie să primească de la acesta o informare scrisă cu privire la o serie de modificări care intră în vigoare de la 1 iulie.
Primul mesaj se referă la încetarea schemei de sprijin pentru energie electrică începând cu 1 iulie 2025. Apoi, un altul la revenirea la prețul contractual stabilit între părți – fie cel agreat la semnarea contractului, fie cel comunicat cu ocazia actualizării condițiilor economice.
Clienții ar mai fi trebuit să fie înștiințați cu modul de stabilire a prețului pentru cei aflați în regim de furnizare de ultimă instanță, dacă este cazul, să mai fie la curent cu faptul că au posibilitatea schimbării furnizorului, proces care este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic.
Nu în ultimul rând, oamenii ar fi trebuit informați în legătură cu modalitățile de încheiere a unui contract de furnizare în regim concurențial și accesul la aplicația ”Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice”, de pe site-ul ANRE.
În cazul românilor cărora nu li se aplică modificări de preț contractual de la 1 iulie 2025, ”furnizorii au obligația de a comunica explicit prețul actual aplicabil, pentru a permite o informare corectă și decizii fundamentate privind schimbarea furnizorului sau negocierea unui nou contract”, arată ANRE.
Această informare se va transmite anexată facturii sau prin modalitatea agreată contractual astfel încât fiecare client final să primească în timp util toate datele de care are nevoie.
ANRE anunță o campanie națională de informare pentru consumatorii de energie electrică
Și mai recent, pe 11 iunie, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunțat lansarea unei campanii naționale de informare publică. Este destinată consumatorilor de energie electrică. Ea vine în contextul în care, de la 1 iulie 2025, va înceta schema de plafonare-compensare aplicabilă prețurilor din sectorul energetic.
Rolul campaniei este de a îi ajuta pe români să ia decizii informate, să își exercite dreptul de a-și schimba furnizorul fără costuri suplimentare și să utilizeze în mod eficient instrumentele de comparare a ofertelor disponibile în piață.
”Într-o piață liberalizată, protecția consumatorului de energie înseamnă accesul la informație clară, comparabilă și utilă. Asta oferim prin această campanie – instrumente concrete pentru alegeri corecte. Prin această campanie, ANRE își asumă nu doar rolul de reglementator, ci și pe cel de facilitator al încrederii între cetățean și piața de energie, încredere care a fost profund afectată și care trebuie reclădită”, a declarat George Niculescu, președintele ANRE.
Care este reacția ta?






