Cele mai tari destinații de concediu pentru români. Continentul care i-a fermecat pe toți în ultima perioadă. Raport Revolut: Aici își duc banii mulți români
Revolut a lansat primul său raport în domeniul turismului. Conform datelor furnizate, Europa nu se mai află printre continentele preferate pentru românii care pleacă în vacanțe.
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/05/revolut.jpg?#)
Românii nu mai visează la vacanțe în Europa ca altădată. Tot mai multe persoane aleg Asia, iar în fruntea celor care investesc sume considerabile pe acest continent sunt milenialii. Potrivit primului Raport Global de Turism publicat de Revolut, în 2024, s-a înregistrat o creștere spectaculoasă a cheltuielilor în destinații asiatice precum Japonia, Thailanda și Coreea de Sud.
Europa a fost uitată. Unde cheltuiesc românii cei mai mulți bani în vacanțe
Datele analizate din cele 24 de piețe în care Revolut este activă arată că tinerii își doresc să exploreze și alte țări în afară de cele din Europa. Românii au cheltuit peste 20 de miliarde de lire sterline la nivel global, iar din aceștia, cei cu vârste între 25 și 44 de ani sunt campionii cheltuielilor în Asia. În Japonia, de exemplu, suma totală a crescut cu 52% față de anul anterior.
Chiar dacă Europa rămâne o destinație populară, cheltuielile au început să scadă. Marea Britanie, de exemplu, a înregistrat o scădere de 8%, Grecia 6%, iar Ungaria 3%. În schimb, Albania a avut o creștere neașteptată de 42%. Despre această țară se spune că oferă aceleași priveliști ca și Grecia, însă este puțin mai ieftină.
Tinerii români investesc sume considerabile în Asia
Cât despre preferințele românilor pentru țările din Asia, acestea sunt explicate datorită experiențelor complet noi pe care le oferă. De exemplu, sezonul cireșilor înfloriți din Japonia a atras români pe bandă rulantă. Street food-ul din Thailanda, plajele superbe din Filipine sau cultura tradițională din Vietnam îi determină pe români să caute „și altcineva”. Cheltuielile în Coreea de Sud au crescut cu 37%, iar în Thailanda cu 12%.
Dincolo de destinații, Revolut a analizat și comportamentul financiar al turiștilor. Cei mai mulți bani s-au dus pe mâncare, atât în restaurante (21% din total), cât și pe cumpărături din supermarketuri (24%). Se pare că oamenii au început să prefere gătitul în loc de a merge la restaurant, mai ales cei care călătoresc pe cont propriu.
„Acest raport privind turismul, prezentat în premieră globală, ne arată cum cheltuiesc clienții noștri în străinătate, ce tendințe sunt identificate în materie de turism la nivel global. Observăm o schimbare clară a călătorilor tineri, în special către destinații la distanță, care aduc experiențe bogate la nivel global”, a declarat Tara Massoudi, director general pentru Produse Premium Revolut.
Beneficiile pe care le au clienții Revolut atunci când călătoresc
Pentru clienții Revolut veștile sunt foarte bune. Aplicația oferă o multitudine de beneficii pentru cei care călătoresc, cum ar fi rezervări rapide prin aplicație, acces la peste 300.000 de experiențe locale și posibilitatea de a folosi eSIM-uri în peste 100 de țări. În plus, clienții pot aduna puncte RevPoints pentru a obține reduceri sau oferte speciale.
Pentru a ajunge la aceste concluzii, Revolut a analizat datele anonimizate ale clienților săi, pe o perioadă de 12 luni ( 1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2024). Datele incluse în raport provin din următoarele țări: Regatul Unit, Irlanda, Germania, Spania, Franța, Italia, Portugalia, Grecia, Belgia, Țările de Jos, Polonia, Ungaria, Elveția, România, Bulgaria, Lituania, Cehia, Slovacia, Statele Unite ale Americii, Australia, Japonia, Norvegia, Danemarca, Suedia, Finlanda, Brazilia și Singapore.
Unde au călătorit românii în 2024
Top 10 destinații în care românii au călătorit cel mai mult în 2024:
- Germania – 10%
- Italia – 10%
- Regatul Unit – 9%
- Spania – 7%
- Olanda – 6%
- Grecia – 6%
- Franța – 6%
- Bulgaria – 4%
- Austria – 4%
- Ungaria – 4%
Distribuția cheltuielilor pe categorii de vârstă:
- 18-24 de ani – 16%
- 25-34 de ani – 30%
- 35-44 de ani – 30%
- 45-54 de ani – 18%
- 55-65 de ani – 5%
- Peste 65 de ani – 2%
Care este reacția ta?






