Cum afli dacă în orașul sau comuna ta se întrerupe curentul electric, dacă ești abonat PPC România, Hidroelectrica, Premier Energy sau Engie. Lista completă a lucrărilor programate
În cazul în care ești abonat la PPC România, Hidroelectrica, Premier Energy sau Engie e important să știi cum afli dacă în orașul sau comuna ta se întrerupe curentul electric.
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/06/cum-afli-intrerupe-curentul-electric-bec-priza-stalp-muncitori.jpg?#)
Din varii motive, indiferent că sunt unele accidentale sau lucrări programate, curentul electric se poate întrerupe în orice localitate din țară. Cum afli informații în timp real despre acest lucru, dacă ești abonat PPC România, Hidroelectrica, Premier Energy sau Engie.
Vrei să știi dacă în orașul sau comuna ta se întrerupe curentul electric? Iată cum poți afla extrem de rapid
În ultimii ani, datorită investițiilor continue în rețelele electrice, numărul întreruperilor de curent a scăzut considerabil. Cu toate acestea problemele cu furnizarea de curent electric pot apărea oricând, mai ales dacă echipamentele sunt deteriorate.
De aceea este important să știți ce să faceți dacă aveți parte de o întrerupere a curentului electric. În primul rând, e vorba de informare. Cum puteți afla rapid toate detaliile despre astfel de probleme.
În primul rând, toți cetățenii, indiferent de zona în care locuiesc, au la dispoziție site-ul oficial al celor de la Electrica Furnizare. Vorbim de distribuitorul care este responsabil pentru rețeaua fizică: transport, întreținere, montaj contoare. Acesta este același indiferent de furnizorul ales.
Așadar, dacă ești abonat PPC România, Hidroelectrica, Premier Energy, E-ON, Engie sau la altă companie, e obligatoriu să intri pe această platformă. Aici, există mai multe companii care acoperă 6 zone din țară.
Cum verifici dacă sunt deranjamente cu furnizarea curentului electric la adresa ta
De pe site-ul celor de la Electrica Furnizare, cetățenii sunt redirecționați spre platforma arondată zonei din care fac parte. De exemplu, un locuitor din București va ajunge pe Rețele Electrice.
Pentru a afla informații despre eventuale deranjamente cu furnizarea curentului electric, un client casnic trebuie să introducă pe acest site POD-ul. Ce este acesta? Vorbim de un cod unic generat automat la activarea unui nou punct de măsurare, în baza avizului tehnic de racordare. E valabil pe întreaga durată de viață a instalației de racordare.
Unde găsești codul POD? El apare pe factura de curent primită de la furnizorul tău. Dacă locuiești în Capitală, recunoști ușor codul POD pe factura de la furnizor, pentru că începe cu RO00 (ex.: RO001E123456789).
Tot pe site-ul amintit mai apare o hartă cu întreruperile programate și cele accidentale. Așadar, poți afla din timp dacă în zona în care locuiești vor avea loc, în următoarea perioadă, întreruperi ale curentului electric.
Dacă ne ducem în alte zone din țară, de exemplu în Ardeal, aici locuitorii vor accesa site-ul distributie-energie. De aici vor alege județul în care locuiesc, apoi, pe hartă, vor apărea tipurile de lucrări care au loc sau sunt programate.
Cu culoarea verde sunt puse pe hartă întreruperile de curent programate în următoarele 15 zile, cu mov cele în decurs de 24 de ore și cu galben cele accidentale.
În județele din Oltenia, locuitorii vor intra pe site-ul Distribuție Oltenia pentru a afla informații în timp real. Și aici este afișată o hartă care arată: tipul de întrerupere, durata de începere, durata de finalizare și zona.
Cum puteți semnala probleme legate de întreruperi neplanificate sau deranjamente?
Situații neplăcute pot apărea oricând. Indiferent de sezon, curentul electric poate cădea când ne este lumea mai dragă. Pentru a semnala probleme legate de întreruperi neplanificate sau deranjamente în alimentarea cu energie electrică, trebuie să contactați serviciul Call Center al operatorului de rețea zonal.
De notat că liniile telefonice sunt disponibile nonstop. Zona Transilvania Nord – 0800.400.929, Zona Transilvania Sud – 0800.500.929, Zona Muntenia Nord – 0800.500.205, Oltenia – 0800 500 000, Banat – 0800 070 444, Dobrogea – 0800 070 555, Moldova – 0800 800 929.
Care este reacția ta?






