Cum arată amenajările din avionul VIP cu care Nicușor Dan face vizite oficiale. Președintele a mers deja cu el la Vilnius
Nicușor Dan a ales să zboare cu un avion militar C-27J Spartan, la începutul lui iunie, în prima vizită oficială. Cum arată amenajările
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/06/cu-ce-avion-zboara-nicusor-dan-in-vizitele-oficiale-cum-arata-amenajarile-vip.jpg?#)
În prima vizită oficială în afara țării, președintele Nicușor Dan a ales să zboare cu un avion militar C-27J Spartan al Forțelor Aeriene Române. Cum arată interiorul aeronavei și de ce a optat liderul statului să folosească acest avion?
Cu ce avion zboară Nicușor Dan în vizitele oficiale. Cum arată amenajările VIP
Odată cu încheierea mandatului fostului președinte Klaus Iohannis, situația s-a schimbat în privința modului în care se desfășoară deplasările oficiale în afara țării. Fostul președinte interimar, Ilie Bolojan, dar și Nicușor Dan nu au urmat exemplul lui Klaus Iohannis care prefera să zboare cu avioane private de lux.
Ilie Bolojan a efectuat unele dintre vizitele sale oficiale în străinătate cu aeronava C-27J Spartan, adaptată special pentru acest tip de deplasări, arată boardingpass.ro.
Președintele Nicușor Dan pare că a optat pentru aceeași variantă. Pentru prima sa vizită externă din iunie 2025, în Vilnius, Lituania, a fost ales același avion militar.
Interiorul aeronavei Forțelor Aeriene Române a fost transformat rapid într-un spațiu VIP ca oficialii români să poată călători în condiții decente și sigure. Informațiile vin de la Forțele Aeriene Române, care au explicat la cererea boardingpass.ro cum au fost gândite aceste modificări.
Modulul VIP poate fi instalat și demontat în doar câteva ore
Prin modulul VIP special instalat în avionul C-27J Spartan, cabina spartană a fost transformată într-un spațiu confortabil pentru zbor. Au fost instalate fotolii și scaune normale. Potrivit sursei citate, 18 călători pot fi transportați în cabina principală, iar în zona frontală (cabina mică) pot fi montate încă șase scaune suplimentare, față în față, cu mese de lucru între acestea.
Tot aici pot fi instalate lumini individuale, iar scaunele pot fi înclinabile. Cabina beneficiază și de izolație fonică sporită pentru un plus de confort. De remarcat că modulul VIP poate fi instalat și demontat în doar câteva ore.
Totuși, sursa citată precizează că Spartanul nu reprezintă cea mai confortabilă aeronavă pentru un președinte, având în vedere nivelul de zgomot al motoarelor.
Însă, costurile de operare sunt mult mai mici față de închirierea unui avion privat. Amintim că fostul președinte Klaus Iohannis a fost criticat din cauza curselor efectuate cu avioane private, zboruri în valoare de aproximativ 22 de milioane de euro.
Scandalul legat de zborurile fostului lider a explodat în luna martie, după ce Administrația Prezidențială, condusă de Ilie Bolojan, a desecretizat costurile deplasărilor externe ale lui Klaus Iohannis.
Care este reacția ta?






