Cum reușesc Lidl, Kaufland, Auchan, Carrefour sau Mega Image să te facă să cumperi ce vor ei. Este o schemă simplă și se aplică în magazinele din toată țara. Nu contează dacă mergi cu listă de cumpărături la tine
Cum te controlează supermarketurile, fără să îți dai seama. Metoda prin care te fac să pui în coș produsele pe care le vor ele.
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/05/cumparaturi-supermarket.jpg?#)
Metoda secretă prin care magazinele te fac să cumperi produsele pe care le vor ele. Se întâmplă asta în Kaufland, Mega Image, Auchan, Carrefour și Lidl, fără ca tu să îți dai seama.
Metoda simplă prin care supermarketurile își păcălesc clienții
Fără doar și poate, în ultimii ani, comportamentul consumatorilor s-a schimbat. Pandemia i-a învățat pe mulți să apeleze la comenzi online și să renunțe la a mai pierde timpul în magazine. Totuși, există și situații când acest lucru nu poate fi evitat.
De cele mai multe ori, atunci când mergi la cumpărături, iei de pe raft primele produse. Puține sunt persoane care chiar se uită pe ambalaje să vadă care este data de expirare a produselor. Așa se face că se întâmpla ca multă lume să ajungă acasă cu alimente care expiră foarte repede.
De obicei, magazinele mari nu duc lipsă de clienți, ceea ce înseamnă că produsele nu stau prea mult pe rafturi. Totuși, există și situații în care unele produse se apropie de data de expirare, iar dacă ai apucat să le cumperi, nu îți rămâne decât să le consumi repede sau să le arunci.
Cum poți sta departe de capcana magazinelor
Pentru a evita astfel de situații, este recomandat să faci cumpărături inteligent. Mai exact, să eviți să pui în coș primele produse de pe raft. Este foarte posibil ca produsele din spate să aibă un termen de valabilitate mai mare.
În industria alimentară, această practică a magazinelor poartă numele de FIFO. Termenul provine din englezescul ”First In First Out” și se traduce ca ”primul venit, primul ieșit”. În practică, asta înseamnă că produsele cele mai vechi trebuie puse în față, astfel încât să fie primele care se vând.
Această practică este mult mai benefică pentru magazin decât pentru cumpărător. Dacă lucrurile s-a întâmpla invers, iar produsele vechi ar fi așezate în spate, atunci s-ar strica, iar magazinul ar fi nevoit să le arunce.
Ce alte strategii de convingere subtilă mai au magazinele
În goana după produse, multe persoane nu își dau seama că magazinele au adevărate strategii de păcălire. Involuntar, ajungi să cumperi unele produsele de care poate că nu ai nevoie, dar magazinul te-a convins să le pui în coș.
De exemplu, unele produse de bază sunt puse la capătul magazinului. În drumul către ele, ai ocazia să vezi alte produse pe raft, pe care le poți cumpăra. De asemenea, unele magazine folosesc miros de pâine proaspătă sau de cafea pentru a-ți activa simțurile și pentru a te face să cumperi.
Nu doar produsele plasate strategic dau roade, ci și cărucioarele. Fără să îți dai seama, folosirea cărucioarelor este un truc subtil, dar foarte eficient. Cu cât căruciorul este mai mare, cu atât vei vrei să pui mai multe produse în ele.
Magazinele te ispitesc inclusiv la casele de marcat. Toate acele mici produse precum batoane, baterii sau gume sunt puse special acolo. Fiind obosit după o sesiune de cumpărături, ești mult mai vulnerabil și tentat să le pui în coș.
Care este reacția ta?






