Drumul de mare viteză care va lega trei municipii din România. Cât mai au șoferii de așteptat până să circule pe el
Ritm accelerat al lucrărilor pe drumul de mare viteză care va lega trei municipii din România. Autoritățile spun că șoferii nu mai au mult de așteptat până la inaugurare.
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/05/drumul-viteza-municipii-romania-drumul-expres-craiova-pitesti-bucuresti.jpg?#)
Conform anunțului venit de la autoritățile centrale, în curând trei municipii importante din România vor fi legate de drumul de mare viteză la care se lucrează în mod accelerat.
Trei municipii mari din România vor fi legate, în următoarele săptămâni, de drumul de mare viteză la care se lucrează accelerat
Drumul expres Pitești–Craiova, numit Oltenia Expres sau Autostrada Ford, se află în construcție de mai mulți ani. Este compus din 4 tronsoane. Primele 3 au fost deja deschise circulației în intervalul 2022 – 2024. În total, acest drum de mare viteză urmează să aibă 121 km.
Stadiul lucrărilor pe Lotul 4, singurul care lipsește pentru ca între Craiova și București să se circule pe 230 de kilometri de drum de mare viteză, este unul extrem de avansat.
Încă de la începutul anului 2025, se estima că ultimii 12 kilometri ai Drumului Expres Craiova – Piteşti se vor finaliza anul acesta, în luna mai. Stadiul lucrărilor era de 84%, potrivit unei postări pe pagina de Facebook a ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
”Au reînceput lucrările pentru finalizarea construcţiei Tronsonului 4 al DEx12, Craiova – Piteşti! Pentru început, constructorul român a mobilizat, în şantier, 380 de muncitori şi 174 utilaje care lucrează la construcţia ultimilor 12 km ai primului drum expres din România.
Stadiul lucrărilor este de 84%, iar termenul estimat pentru finalizarea acestora este luna mai. După finalizarea celor 121 de km ai Drumului Expres Craiova – Piteşti, vom putea circula neîntrerupt pe aproximativ 230 km de drum de mare viteză între Craiova şi Bucureşti”, a notat Grindeanu.
Peste 600 de muncitori și aproximativ 200 de utilaje lucrează în ritm susținut la Drumul Expres Craiova – Pitești
Conform unui anunț oficial al DRDP București, pe pagina de Facebook, peste 600 de muncitori și aproximativ 200 de utilaje sunt implicate în finalizarea acestui tronson 4 Colonești – Oarja – Pitești.
În aceste zile se execută lucrări specifice respectiv: lucrări de așternere covor asfaltic, lucrări de asigurarea scurgerii apelor, lucrări aferente siguranței circulației, respectiv semnalizarea verticală, semnalizarea orizontală și montarea parapetului de siguranță.
”Cei 12 km ai Tronsonului 4 (Colonești – Oarja – Pitești), care au rămas de finalizat vor face conexiunea dintre DEx12 și A1, în această primăvară. Practic se va putea circula între Craiova și București, pe drum de mare viteză, pe o distanță de aproximativ 230 km”, spunea, în ianuarie, șeful CNAIR Cristian Pistol, conform Economedia.
Drumul Expres Craiova – Pitești, conexiune cu A1
Tronsonul 4 – Colonești – A1 (Oarja-Catanele) are o lungime de 31,81 km. Acesta este construit între limita administrativă dintre județele Olt și Argeș și intersecția cu Autostrada 1 București – Pitești.
Cei doi oficiali importanți din transporturi, Grindeanu și Pistol, anunțau în martie 2025 că ultimii 12 kilometri dintre Albota și Pitești, care vor face legătura cu Autostrada A1 București – Pitești, vor fi inaugurați în luna mai 2025.
Și mai recent, în final de aprilie 2025, secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat că circulația pe lotul 3 al Autostrăzii a A0 București Sud, singurul lipsă pentru circulație neîntreruptă pe autostradă între Craiova și Constanța, va fi deschisă la final de mai.
În urmă cu câteva zile, marți, 13 mai, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a publicat imagini din zona Pârvu Roșu, pe DX 12, Craiova-Pitesti, tronsonul 4, unde se aștern mixturi asfaltice și se aplică marcaje rutiere.
Care este reacția ta?






