Drumul de mare viteză pe care toți șoferii îl așteptau e în impas. Vor mai trece ani de zile până când se va circula pe el

Vești deloc bune pentru șoferii care așteptau ca drumul de mare viteză dintr-o zonă importantă să fie finalizat. Se pare că vor dura ani buni până când se va circula pe el.

Apr 27, 2025 - 10:00
 0  1
Drumul de mare viteză pe care toți șoferii îl așteptau e în impas. Vor mai trece ani de zile până când se va circula pe el

Drumul de mare viteză din România, care va străbate munții Carpați, este în impas. Autoritățile spun că vor mai dura mulți ani până când șoferii vor putea circula pe această autostradă.

Autostrada A1 Sibiu – Pitești, drumul de mare viteză așteptat de șoferii din toată țara, e în impas. Anunțul venit de la autorități

A1 este o autostradă din România componentă a Coridorului IV pan-european de transport. Șoseaua de mare viteză este aflată în construcție. La ora actuală sunt funcționale doar trei segmente. Primul are 125 km și leagă Bucureștiul de Curtea de Argeș. Apoi, un alt segment de circa 191 km pornește din Valea Oltului la Boița, ocolește orașul Sibiu și merge mai departe până în dreptul localității Holdea (Hunedoara), ocolind Sebeș, Orăștie și Deva. Al treilea tronson – Margina–Nădlac – are 167 km.

Planul este ca, la finalul lucrărilor, autostrada să lege capitala țării de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac. Apoi, se va face legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. În prezent se execută lucrări pe segmentele Holdea – Margina, Mănicești–Curtea de Argeș și Curtea de Argeș – Tigveni, în timp ce loturile Tigveni – Cornet și Cornet – Boița sunt în faza de proiectare.

Fără îndoială, cel mai spectaculos segment din A1 este porțiunea Sibiu – Pitești. În același timp, este și zona din Autostrada A1 unde se înaintează cel mai greu cu lucrările. Motivul e simplu: lucrările dificile care trebuie realizate în zona de munte.

Termenul de încheiere a lucrărilor la A1 Sibiu – Pitești este 2028. Autoritățile spun că este un unul extrem de ”optimist”. De aici înțelegem că șansele să circulăm pe acest segment peste 3 ani sunt minime.

Este un termen un pic optimist, din punctul meu de vedere, știind care sunt caracteristicile tehnice acolo”, a declarat, la mijlocul lui aprilie, Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), citat de Economica.net.

Care este stadiul lucrărilor la A1 Sibiu – Pitești

Tronsonul dintre Pitești și Sibiu al A1 a fost împărțit în 5 loturi. Primul dintre ele, 13 km între Boița și centura Sibiului, a fost inaugurat pe 19 decembrie 2022.

Despre stadiile la celelalte loturi a venit cu detalii ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. ”Secțiunea 2, de la Boița la Cornetu – secțiunile 2 și 3 sunt cele mai dificile, de la Boița la Cornetu și de la Cornetu la Tigveni.

Vestea bună este că a început să se lucreze pe ambele loturi amintite mai devreme. Ba chiar pe lotul 2, cel de la Boița la Cornetu, a fost livrată prima grindă transversală și lucrurile intră în ritmul de care avem nevoie”, explica oficialul.

Apoi, pe secțiunea 4, de la Tigveni la Curtea de Argeș, a fost terminat primul tunel (firul ”Daniela”) și că în curând va fi finalizat și tunelul 2 (firul ”Alina”). ”Acolo avem un progres deja spre 70%. Mă aștept să fie finalizată această lucrare undeva într-un an de acum încolo, maxim”, mai spunea Grindeanu.

În fine, la secțiunea 5, cea de la Curtea de Argeș la Pitești, jumătate din ea a fost dată în trafic, de la Pitești la Băiculești, cealaltă jumătate, de la Băiculești la Curtea de Argeș – undeva în mai, maxim început de iunie, vor fi dați în circulație și restul de 15 – 16 kilometri, estima Grindeanu.

  • 122 de km va avea A1 Sibiu – Pitești

La începutul anului au început lucrările la cel mai dificil tronson din Autostrada Sibiu-Pitești

La finalul lunii ianuarie, au început lucrările pe cel mai dificil tronson din Autostrada Sibiu-Pitești: secțiunea 3, de la Cornetu la Tigveni. Acesta include cel mai lung tunel rutier de pe A1.

Au început lucrările pe șantierul Secțiunii 3 Cornetu – Tigveni al Autostrăzii Sibiu-Pitești. Este cel mai dificil si mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, până acum, care cuprinde și cel mai lung tunel rutier din A1”, a precizat Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în ministerul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.

Pe acest lot, constructorul va realiza cantități impresionante de lucrări, printre care: excavații: 6,3 milioane mc, umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc,
umpluturi de balast: 1,2 milioane mc, beton: 980,000 mc, armătură: 100.000 tone, tabliere metalice: 46.000 tone, piloți forați: 150.000 ml și grinzi prefabricate: 1916 bucăți.

Vor fi construite următoarele elemente principale: 37,4 km lungime traseu autostradă și 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km).

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow