Elevii care vor putea învăța de acasă. Ministrul educației propune principiile pentru home schooling

Ministrul Educației, Daniel David, vine cu mai multe detalii în legătură cu programul pentru home schooling. Ce criterii trebuie îndeplinite

May 20, 2025 - 00:30
 0  1
Elevii care vor putea învăța de acasă. Ministrul educației propune principiile pentru home schooling

Daniel David vine cu mai multe clarificări în ceea ce privește educația de acasă. Copiii vor putea beneficia de acest program „în situații de excepție”. Ce trebuie să facă părinții în acest caz.

Educație de acasă pentru elevi, de tip home schooling

Ministrul Educației a abordat această temă, de home schooling, adică educație de acasă, în familie, pentru elevi. Daniel David a vorbit despre acest program ca fiind o alternativă pentru copiii din România.

„Eu cred că nu trebuie să ne ascundem că este o practică care există în diverse ţări şi am propus home schooling-ul ca o situaţie educaţională posibilă în România pentru situaţii de excepţie, nu ca o practică obişnuită, nu ca o practică curentă.

Eu cred că este un lucru corect să deschidem posibilitatea home schooling-ului şi să nu mai avem aceste situaţii în care oamenii fac pe ascuns, după aceea se trezesc în faţa legii că au probleme, hai să reglementăm!”, a afirmat Daniel David, luni, într-o conferinţă de presă.

Cum pot beneficia elevii de acest program

Totuși, pentru a putea beneficia de acest program, părinții sunt nevoiți să parcurgă niște pași. În primul rând, trebuie depusă o solicitare scrisă, prin care se precizează faptul că se dorește școlarizarea copilului de acasă.

Documentul va trebui dat autorităților locale și actualelor inspectorate şcolare. Acolo, trebuie să se justifice, cu argumente convingătoare, nevoia școlarizării de la domiciliu. Mai mult, trebuie să se demonstreze că nivelul de educație al persoanelor care se vor ocupa de copil este acceptabil, conform news.ro.

De asemenea, trebuie prezentat un plan de lucru detaliat, cu numărul de ore și zile de predare și evaluare, informații despre condițiile de lucru, detalii despre materialele folosite, precum manuale și auxiliare, dar și metodele prin care se face monitorizarea progresului elevului, conform sursei menționate.

„Testarea este necesară pentru a determina dacă dezvoltarea viitorului elev şcolarizat la domiciliu este similară cu a altor copii de aceeaşi vârstă (şi a identifica potenţiali factori de risc care pot afecta negativ dezvoltarea copilului)”, se arată în raportul ministrului Educaţiei.

În același timp, este nevoie și de o monitorizare atunci când vine vorba de dezvoltarea socio-emoțională a copilului. Trebuie ca elevii să participe și la evaluările anuale de la finalului anului școlar, în cadrul instituției de învățământ la care este arondat.

„Pentru a preveni carenţe în dezvoltarea şcolară şi socio-emoţională a elevilor şcolarizaţi la domiciliu de către familie, trebuie ca aceştia să participe la evaluări anuale, la finalul anului şcolar. Aceste evaluări pot fi făcute de către profesorii şi de către consilierii şcolari din şcoala la care este arondat elevul sau de către o comisie stabilită la nivelul inspectoratului şcolar.

Standardele minimale de performanţă vor fi stabilite conform programei şcolare la nivelul inspectoratului şcolar. Este indicat ca evaluările anuale să cuprindă atât dezvoltarea competenţelor şcolare ale elevilor, cât şi cele socio-emoţionale”, se mai arată în documentul citat.

Pentru programul școlarizării la domiciliu se ia în considerare și reînnoirea periodică a solicitării, adică vor fi strânse toate acele documente justificative o singură dată la trei ani.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow