Proiect gigant de infrastructură într-un mare oraș din România: 23 de km drum principal, 5 tuneluri, 14 noduri rutiere și peste 30 km de piste de biciclete

Luni, 12 mai, s-a semnat contractul pentru un proiect uriaș de infrastructură dintr-un mare oraș din România. Se vor construi zeci de km de drum, tuneluri sau poduri.

May 12, 2025 - 20:30
 0  0
Proiect gigant de infrastructură într-un mare oraș din România: 23 de km drum principal, 5 tuneluri, 14 noduri rutiere și peste 30 km de piste de biciclete

Orașul mare din România care va avea, în următorii ani, o Centură Metropolitană. Vorbim de un proiect gigant de infrastructură, care va fi compus nu doar din drumuri principale, ci și din pasaje, poduri, viaducte, bretele și sensuri giratorii suspendate.

S-a semnat contractul pentru un proiect gigant de infrastructură: Centura Metropolitană a Clujului: zeci de km de drumuri, pasaje, poduri, viaducte, bretele și sensuri giratorii suspendate

Luni, 12 mai, cel mai important proiect al Clujului după metrou, ca valoare, Centura Metropolitană, a trecut de o etapă fundamentală în realizarea sa. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, primarului Clujului, Emil Boc, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol și Ioan Scurtu, directorul firmei bistrițene Dimex 2000 Company au semnat contractul pentru proiectare și execuția a jumătate din Centura Metropolitană a Clujului.

E vorba de aproape 24 de kilometri de centură (4 benzi) și 21 de kilometri de drumuri de legătură. Valoarea contractului, potrivit unui comunicat al primarului Emil Boc este de peste 1,1 miliarde de euro.

Potrivit edilului municipiului Cluj-Napoca, drumul Florești-Cluj este cel mai aglomerat din România. Acesta ar fi tranzitat de peste 70.000 de mașini pe zi, mai aglomerat ca șoseaua București-Otopeni.

Am semnat contractul, acum ne apucăm de treabă. Deja la tronsonul Cluj-Florești se lucrează. Felicit echipele Dimex-2000 Company (lider), Hydrostroy AD (asociat), Integral Inzenjering A.D. Laktasi (asociat) pentru câștigarea licitației și așteptăm responsabilitate și calitate a lucrărilor.” a declarat primarul Emil Boc.

Când va fi gata Centura Metropolitană a Clujului

Conform primarului Boc, contractul de proiectare și execuție semnat luni la Ministerul Transporturilor vizează tronsoanele 2 și 3 ale Centurii Metropolitane. Urmează a fi construiți:

  • 23 km lungime centură;
  • 16,9 km drumuri de legătură;
  • 14 noduri rutiere (Tronsonul 2 începe în zona nodului 5 – Florești și are o lungime de 9,6 km iar tronsonul 3 începe la nodul 10 – în Feleac în zona intersecției cu DN1 / Calea Turzii și are o lungime de 14km);
  • 5 tuneluri (în zona Făget și Pădurea Hoia);
  • 95 de structuri rutiere: pasaje, poduri, viaducte, bretele, sensuri giratorii suspendate;
  • 30 km de piste de biciclete;
  • un centru de întreținere și coordonare;
  • spațiu de servicii cu parcări pentru vehicule grele și autoturisme;
  • 2 parcări de scurtă durată cu dotări moderne.

Dacă lucrările vor merge conform planurilor, Clujul va avea o Centură Metropolitană până în 2029. Perioada de implementare a contractului este de 48 luni.
Valoarea lucrării este de 1,125 miliarde euro. Iată, AICI, cum va arăta centura metropolitană a Clujului.

Primarul Boc mai anunță că ”lucrările de consolidare vor reprezenta o componentă deosebit de importantă a acestui proiect, având în vedere relieful dificil din zona Clujului. Albia Becașului va fi recalibrată, vor fi relocate și deviate rețele edilitare. De asemenea, proiectul presupune proceduri complexe de expropriere care se realizează etapizat”.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow