Se construiește, într-un final, un nou lot din autostrada pe care o așteaptă sute de mii de români. Va avea 30 de poduri și pasaje și va face legătura cu alte drumuri de mare viteză
Un nou lot din autostrada mult așteptată de români intră în faza de execuție, după ani întregi de așteptări. Informații importante pentru toți șoferii din România.
Autostrada A8 prinde, în sfârșit, contur. Un nou tronson important va intra în faza de execuție, după ani de blocaje, promisiuni și întârzieri. Este vorba despre lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, care are o lungime de 24,4 kilometri, potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol.
Se construiește un nou lot din A8, autostrada așteptată de toți românii
„Din data de 15 mai pot începe lucrările pentru construcţia unei noi secţiuni a A8! Constructorul turc (NUROL) este mobilizat deja pentru faza de execuţie a lucrărilor pe secţiunea Târgu Mureş – Miercurea Nirajului, cu peste 300 de muncitori şi mai mult de 180 de utilaje”, a transmis, marţi seară, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol pe contul personal de Facebook.
Lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului nu este doar un segment de autostradă, ci un proiect complex, care va include nu mai puțin de 30 de poduri și pasaj, dar și legături strategice cu alte drumuri de mare viteză.
Pe lista lucrărilor care urmează să fie făcute se regăsesc următoarele:
- un drum de legătură cu Autostrada A3 (în lungime de 2,4 km), la profil de autostradă,
- un nod rutier care va asigura conexiunea cu A3 și cu Municipiul Târgu Mureș,
- un nod rutier spre DN13,
- un nod rutier spre DJ151D,
- două parcări,
- două ecoducte,
- un Centru de Întreținere și Control (CIC).
Valoarea totală a contractului, finanțat prin PNRR, este de 2,46 miliarde de lei, fără TVA. Termenul de finalizare asumat este anul 2026, ceea ce înseamnă că românii ar putea circula pe acest tronson într-un an și jumătate, dacă lucrările respectă graficul stabilit.
Totul despre Autostrada Unirii
Autostrada A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii, este un proiect important care va lega Transilvania de Moldova, pe o distanță de peste 300 de kilometri, între Târgu Mureș și Ungheni. Ideea a apărut încă din 2007, iar în 2018 s-a aprobat prin lege construcția autostrăzii.
Compania turcească Nurol este una dintre firmele implicate în acest proiect. Ea a lucrat deja la alte șosele importante din România și acum se ocupă de construcția lotului Târgu Mureș–Miercurea Nirajului. Acest segment are 24,4 km și este finanțat din fonduri europene, prin PNRR.
Până în prezent, patru tronsoane ale autostrăzii sunt în lucru sau în etapa de proiectare. Este vorba de secțiuni care însumează peste 110 kilometri, printre care: Târgu Mureș–Miercurea Nirajului, Ditrău–Grințieș, Pipirig–Vânători Neamț și Vânători Neamț–Moțca. De asemenea, podul de la Ungheni, care va lega România de Republica Moldova, se află în construcție.
Care este reacția ta?