Se schimbă ITP-ul pentru mașinile electrice? Ce trebuie să știe toți șoferii din România. Anunțul vine de la Comisia Europeană

Comisia Europeană vrea să schimbe regulile ITP-ului în toată Uniunea Europeană. Ce trebuie să știe toți șoferii din România.

May 25, 2025 - 17:00
 0  1
Se schimbă ITP-ul pentru mașinile electrice? Ce trebuie să știe toți șoferii din România. Anunțul vine de la Comisia Europeană

Comisia Europeană vine cu un plan nou care ar putea schimba regulile pentru ITP în toată Uniunea Europeană. Oficialii au făcut acest anunț pe 24 aprilie și vizează în special mașinile electrice, dar și vehiculele mai vechi de 10 ani. Siguranța rutieră și reducerea poluării sunt cei mai importanți factori pe care Comisia Europeană i-a luat în considerare.

Se schimbă ITP-ul pentru mașinile electrice? Anunț pentru șoferii din România

Una dintre cele mai importante propuneri este legată de introducerea unor reguli clare pentru ITP la mașinile electrice. Acestea nu sunt verificate în prezent la fel ca cele pe benzină sau motorină. Din acest motiv, Comisia vrea ca la inspecții să se acorde atenție și evaluării software-ului, sistemelor electronice și a altor componente care pot afecta siguranța sau emisiile în

Noile reguli de ITP pentru mașinile electrice ar trebui să țină cont de particularitățile acestor vehicule. Se va verifica integritatea sistemelor automate, cum sunt cele de frânare sau direcție asistată electronic. De asemenea, se vor analiza posibile modificări ale software-ului sau defecte la componentele electronice.

Comisia Europeană are planuri mari pentru șoferi

Comisia Europeană propune, de asemenea, teste mai stricte pentru emisiile poluante. S-ar putea urmări identificarea mașinilor care emit cantități mari de particule fine sau oxizi de azot, chiar dacă trec ITP-ul în prezent. Se va pune accent și pe depistarea vehiculelor cu kilometraj modificat sau cu alte modificări ilegale.

O altă schimbare importantă este legată de frecvența inspecțiilor. Mașinile și furgonetele care au mai mult de 10 ani vor trebui să treacă anual prin ITP, conform propunerii specialiștilor de la Bruxelles. Mai exact, mașinile vechi vor putea fi supuse mai multor controale.

Se iau în calcul și măsuri administrative. Comisia vrea ca toate citirile de kilometraj făcute la ITP să fie salvate într-o bază de date națională, care va putea fi consultată între statele membre. În acest fel, ar fi mai greu de vândut mașini cu kilometraj falsificat în altă țară, conform DCNews.ro.

Certificatele ITP ar putea fi digitale

Totodată, se dorește ca certificatele de inspecție să fie digitale. Acestea vor putea fi emise și verificate online, ceea ce ar reduce birocrația și ar permite un schimb mai rapid de informații între țări. Șoferii care se mută temporar într-un alt stat UE vor putea circula cu un ITP valabil încă șase luni, fără să repete inspecția imediat.

Comisia Europeană a transmis că toate aceste măsuri au ca scop reducerea numărului de accidente, dar și protejarea mediului. Estimările arată că, dacă vor fi aplicate începând cu anul 2026, schimbările ar putea salva până la 7.000 de vieți și ar preveni aproximativ 65.000 de răniri grave până în 2050.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow