Țara în care se dau amenzi pentru cei care se ridică după aterizare, deși avionul nu s-a oprit

O țară din lume a impus amenzi pentru pasagerii care se ridică în avion după ce acesta a aterizat, deși avionul nu s-a oprit din mișcare

May 26, 2025 - 19:00
 0  1
Țara în care se dau amenzi pentru cei care se ridică după aterizare, deși avionul nu s-a oprit

Puțini știu că pot fi sancționați dacă se ridică în avion, deși acesta nu s-a oprit din mișcare, chiar dacă a aterizat, și cu atât mai puțini știu și despre țara în care se dau amenzi pentru acest lucru.

Pericolul la care unii pasageri îi expun pe ceilalți

Marius Popescu, președinte al Asociației Companiilor Aeriene Românești, a povestit cum, în timpul unui zbor București – Roma, mai mulți pasageri au fost somați să se așeze la locurile lor și să își pună centurile, chiar dacă avionul a aterizat, dar nu s-a oprit din deplasare.

Potrivit acestuia, atât la Fiumicino, cât și pe Otopeni, în timp ce avionul rula spre locul de parcare, cu motoarele în funcțiune și indicatorul „legați centura” aprins, mai mulți pasageri s-au ridicat de pe scaune și au început să deschidă compartimentele pentru bagaje. Unii dintre ei chiar au început să își dea jos din genți și geamantane pe culoar, deși aeronava nu se oprise din mișcare.

„Însoțitoarea de bord a făcut apeluri prin interfon: „Vă rugăm să luați loc și să vă cuplați centurile până la oprirea totală a aeronavei și stingerea semnalului ”. Nimeni n-a reacționat. Nici pasagerii indisciplinați, nici ceilalți, obișnuiți deja cu acest comportament. Abia după ce acest mesaj a fost repetat prin PA am auzit vociferări și oamenii s-au așezat la locurile lor. Este un obicei prost devenit rutină, tolerat prea mult timp și care nu are ce căuta într-o aeronavă comercială”, a scris Marius Popescu pentru adevărul.ro.

Indisciplina poate cauza vătămări grave sau situații de urgență

Președintele Asociației Companiilor Aeriene Românești explică faptul că acest gen de comportament este fundamental greșit din prisma faptului că reprezintă un risc real pentru pasageri, atât pentru cei care se ridică, cât și pentru cei care încă stau pe scaune. Popescu afirmă că centura de siguranță „nu este un moft și nici o formalitate, este obligatorie”.

„În caz de frânare bruscă, viraj neanunțat sau oprire de urgență, pasagerii în picioare devin un potențial pericol pentru ceilalți. Un bagaj coborât intempestiv lovește frecvent pasagerii așezați. Sunt cazuri documentate de vătămări corporale, leziuni ale capului, spatelui sau membrelor.

Dar, mai grav decât orice, acest comportament perturbă procedurile standard ale echipajului și compromite siguranța propriu-zisă. Într-o cabină cu zeci de persoane ridicate, însoțitorii de bord nu mai pot aplica procedurile în caz de urgență”, mai explică Marius Popescu.

Țara în care se dau amenzi pentru cei care se ridică după aterizare

Deși până să se implementeze în România o astfel de măsură mai durează, într-o țară din lume se dau amenzi pentru care se ridică după aterizare, deși avionul nu s-a oprit. Directoratul General pentru Aviație Civilă din Turcia a decis recent să sancționeze pasagerii care se ridică în picioare înainte ca avionul să oprească complet.

Aceste amenzi sunt mai degrabă administrative, dar produc efecte în mod eficient. Turkish Airlines, operator prezent în România încă din 1993, raportează pasagerii care nu respectă regulile și care au un comportament recalcitrant către autorități. Acest lucru se face prin formularul standard Unruly Passengers Declaration (Raportul de Pasager Perturbator).

„În calitate de reprezentant al Asociației Companiilor Aeriene Românești, pot spune clar: acest comportament nu mai poate fi tolerat. De ani de zile, personal, am avut poziții publice ferme privind indisciplina pasagerilor în fazele critice ale zborului. Am cerut măsuri concrete, am cerut sancțiuni. Acum, vom iniția un demers oficial pentru a introduce un mecanism de amendare similar celui din Turcia, aplicabil tuturor companiilor aeriene care operează în România”, a mai scris Popescu, spunând că țara noastră nu are nicio metodă prin care pasagerii indisciplinați pot fi sancționați în vreun fel, perpetuându-se, practic, atitudinile grosolane.

Se cer măsuri pentru sancționarea pasagerilor recalcitranți

Președintele ACAR anunță că va solicita implicarea Autorității Aeronautice Civile Române, colaborarea cu Poliția Transporturi și suportul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu scopul ca România să dezvolte un sistem de sancționare a pasagerilor care încalcă regulile de siguranță.

„Un pasager care se ridică de pe scaun când aeronava rulează nu își asumă doar un risc personal. El periclitează siguranța celor din jur. Bagajele pe care le coboară riscă să lovească. Blocarea culoarului împiedică evacuarea în caz de urgență, incendiu, ș.a.m.d. Indisciplina generează panică sau confuzie. Iar într-un mediu în care fiecare secundă contează, haosul nu este doar enervant, ci este potențial mortal.

Este inadmisibil ca, în 2025, după 100 de ani de aviație comercială, să avem încă pasageri care cred că avionul poate fi părăsit ca un tramvai, după bunul lor plac. Și este la fel de inadmisibil ca acești oameni să nu primească niciun fel de sancțiune, niciun avertisment oficial, nicio măsură disciplinară”, a mai notat Marius Popescu.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow