Autostrada pe care o așteptau milioane de români începe să prindă contur. Drumul de mare viteză va fi luat cu asalt de mașini. Începe construcția unui tronson strategic, cu un tunel de peste un kilometru

Drumul de mare viteză așteptat de români se apropie din ce în ce mai mult de finalizare. Urmează construirea unui tronson important

May 31, 2025 - 12:30
 0  0
Autostrada pe care o așteptau milioane de români începe să prindă contur. Drumul de mare viteză va fi luat cu asalt de mașini. Începe construcția unui tronson strategic, cu un tunel de peste un kilometru

Autostrada pe care o așteptau milioane de români este aproape de finalizare. Se începe construirea unui important tronson de drum, ce va avea în componență și un tunel de peste un kilometru.

Autostrada pe care o așteptau milioane de români începe să prindă contur

Autostrada Unirii, drumul de mare viteză așteptat de milioane de români, începe să prindă contur. Deja se știe că va fi asaltată de mașini odată ce va fi gata, dat fiind faptul că leagă zone importante ale țării.

Semn că lucrările se apropie, încet, dar sigur, de finalizare, stă faptul că joi a fost semnat un nou contract pentru construcția unui lot important de drum. Miercurea Nirajului – Sărăţeni, în Podișul Transilvaniei, va avea în componență inclusiv un tunel lung de peste un kilometru.

Această porțiune de drum măsoară circa 24 de kilometri și se dorește construirea lui în 30 de luni. În același timp, lucrările la celelalte porțiuni ale autostrăzii continuă în ritmul obișnuit. În luna iunie este foarte posibil ca mai multe zeci de kilometri de drum să fie date în folosință.

Cum va arăta drumul de mare viteză mult așteptat de șoferi

Autostrada Unirii va lega Transilvania, de la Târgu-Mureș, de zona Iași – Ungheni din nord-est. Este vorba, deci, despre cel mai lung traseu montan din România, ce se va întinde pe o distanță de aproape 200 de kilometri. Vor exista zeci de structuri, printre care tuneluri, dar și două pasaje, iar noul tronson pentru care s-a semnat documentația are aproape 24 de kilometri.

„Este o zonă montană de dificilă. Face parte din secțiunea montană a autostrăzii A8. Avem 6 secțiuni pe zona montană. Două secțiuni de capăt spre Târgu Mureș și spre Târgu Neamț și încă 5 loturi până la podul de la Ungheni”, a transmis Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Valoarea contractului pentru această porțiune de drum ce va fi gata abia peste mai mult de doi ani este de aproape trei miliarde de lei, fără TVA. Acest drum va fi realizat de constructorul turc ce se ocupă și de alte proiecte de infrastructură din România. Printre ele se numără Autostrada Transilvania și lotul 3 al Autostrăzii Craiova.

Care este reacția ta?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow