Construcția fabuloasă făcută de Nicolae Ceaușescu în care s-au băgat bani cu nemiluita. Ascunde nu mai puțin de 42 de kilometri de galerii subterane și a costat 1.500.000 dolari, o sumă ireală la acea oră
Construcția de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu, considerată o adevărată bijuterie inginerească. A costat milioane de dolari și este funcțională și în prezent.
:format(jpeg):quality(80)/wp-content/uploads/2025/05/barajul-vidraru.jpg?#)
Construcția impresionantă de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu în care au fost investite milioane de dolari. Ascunde multe galerii subterane și este considerată una dintre cele mai importante realizări ale acelei perioade.
Construcția din perioada comunismului, de milioane de dolari, care a făcut România celebră în Europa
În perioada comunismului au fost proiectate multe construcții impresionante. Unele dintre ele încă funcționează și în prezent, în timp ce altele au fost date uitării. Însă, indiferent despre care categorie vorbim, un lucru este cert: toate sunt un simbol al măreției arhitecturale.
O astfel de construcție de-a dreptul impresionantă este și barajul Vidraru, primul baraj în arc construit în România. Construcția sa a durat 5 ani, din 1960 până în 1965, iar investiția s-a ridicat la 1.5 milioane de dolari.
Cum s-a construit faimosul baraj Vidraru
Barajul Vidraru este o construcție impresionantă pentru care s-au mobilizat adevărate forțe. Potrivit paginii de Facebook Geografia Lumii, pentru barajul Vidraru s-au forat 42 de kilometri de galerii subterane și s-au excavat 1.768.000 metri cubi de rocă. Dintre aceștia, 1 milion de metri cubi doar în subteran.
Barajul Vidraru a fost un proiect ambițios, iar materializarea sa a necesitat turnarea a 930.000 metri cub de beton și montarea a peste 6.300 de echipamente electromecanice. Barajul are o înălțime de 166,6 metri, o lungime de coronament de 307 metri și este traversat de nouă galerii orizontale interioare. În interiorul acestor galerii se găsesc numeroase aparate de măsură și control.
Barajul Vidraru a fost construit pentru a produce energie electrică și pentru a evita eventualele inundații. Acesta este format dintr-un ansamblu de 14 microhidrocentrale în aval a căror producție de energie este de 350 milioane kWh. Centrala principală este la 130 metri sub albia râului Argeș și a fost proiectată pentru a putea fi controlată de la distanță, din București.
Zeci de oameni au murit în timpul construcției barajului Vidraru
Construcția unui astfel de baraj impresionant a implicat adevărate sacrificii umane. Aproximativ 80 de persoane au decedat în timpul construcției barajului Vidraru, iar asta nu este tot. Pentru a umple Lacul Vidraru, oamenii din Cumpăna au fost evacuați și despăgubiți, însă, nu toți au vrut să plece. Cei care au rămas au dat naștere legendei satului de sub Lacul Vidraru.
Lacul Vidraru nu este o construcție impozantă doar în România, ci și în Europa. În momentul construcției, acesta ocupa locul 5 în Europa și locul 9 în lume. în prezent, pe lacul de acumulare al barajului se pot practica canotaj, jetski, windsurfind, dar și clasicele plimbări cu bărcuța.
Care este reacția ta?






